söndag 7 mars 2010

Solig lördag och "hot dogs"

Gårdagen blev tyvärr inte som planerad. Det var ju meningen att släkten skulle komma på middag igen. Men eftersom min dotter var lite hostig och febrig, ville ingen ta risken att bli smittad och vi skjöt upp det hela till fredag kväll.
Usch, vad ledsen jag blev när jag insåg att jag nu var tvungen att gå omkring i mysbyxor och bara ta det lugnt hela dagen....*blink*
Det blev en lugn dag. Lite bloggande, lite plockande, lite tvätt och strykning. När jag kollade ut genom tvättstugans fönster såg jag hur min äldste och yngste son tillsammans skottade gatan. Kul när de - trots nio års ålderskillnad - kan göra saker tillsammans.



Solen sken hela dagen och det blev rätt fint trots allt. Solnedgångarna är ofta väldigt vackra här. Sommar som vinter. Önskar jag hade en bättre kamera, för jag påminner er återigen om att jag använder mobilen när jag fotograferar till bloggen.



På tal om att fotografera. Ni minns ju min frisyr från oscarsutdelningen häromdagen...den var rätt komplicerad och tog två timmar att fixa. Men det var nog ingenting emot hur lång tid det tog för de här två tjejerna som satt bredvid mig i salongen....

Jag undrar om man kallar det här "pudelfrisyr".....?


Vad kallar man dessa "heta" tjejer? Hot dogs? *fniss*

Den här tjejens frisyr var säkerligen "svindyr"....


Önskar er alla en solig söndag!
Kram Elle

5 kommentarer:

  1. Hot dogs var nog rätta namnet?? Jaa, vad ska man säga, den dag jag vinner på lotto kommer jag inte att sätta pengarna i en sån frisyr hihi.
    Du tar jättefina bilder med mobilkameran. Själv drömmer jag om en systemkamera, men det är en hel del anskaffningar som går före den tyvärr...Hoppas dotten tillfrisknar snart!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  2. Bra tips, jag ska nämligen till frissan på fredag och har inte riktigt bestämt mig ännu. Har bokat en "lång tid" för att vara på den säkra sidan. Hon kan säkert hinna med att ge mig en djurisk frisyr också (fniss).
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  3. kul att du tittade in hos mig
    hoppas ni snart är på bättringsväg och underbara bilder
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  4. Tack för din kommentar ,ja det är väl tur att vi är olika vad gäller bloggandet,jag gillar dina "långa bubblande" innlägg och bilderna är det inget fel på för att var tagna med mobilkamera:)Har fått lite tips om header bilderna måste fixa ett program,ja till slut kanske jag lyckas med lite hjälp;)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Skrev just en hälsning med den försvann! Har ni fått snö igen? Och blommorna som du planterat ut!!! Det brukar alltid vara precis likadant här, jag kan inte vänta med dem. Här kan det ju t o m snöa långt in i April!!!

    Snygga hår, lite svårburna kanske. Tänk dig den på mataffären;)

    Krya på er och ha en bra start på nya veckan!

    Kramar
    Karin

    SvaraRadera