lördag 6 mars 2010

Den som gapar efter mycket....

Tja, vad ska jag säga? Jag var väl för stöddig över våren här, medan ni satt i ett igensnöat Sverige. Här kommer straffet, för något annat har jag antagligen inte förtjänat...så går det när man skryter och nästan blir skadeglad. (jag lovar, jag var INTE skadeglad, jag tyckte faktiskt verkligen synd om er!)

Här kommer straffet, detta var synen som mötte mig när jag kollade ut genom sovrumsfönstret imorse. Ni som minns bilden för ett par dagar sen, ser skillnaden. Har tagit det från en annan vinkel, för att ni inte ska tröttna...*blink*


Nu säger ni..."men jag ser inget...."
Nej, inte jag heller, för det var VITT!!!! Det har snöat säkerligen 10-15 cm under natten.
(Sluta skratta där uppe i Sverige, jag har telepatisk förmåga och kan höra det!)

När min man imorse ville till jobbet med sin bror, möttes han av följande syn:


Lägg märke till vänstra bilen, det är min svarta Golf, ni vet, den med sommardäcken...tycker inte ni också att de passar så fint mot snön?
(Snälla, ha lite medlidande med min man, som måste höra sommardäckskommentarer varje timma av mig!)

Jag hade egentligen tänkt göra ett inlägg om mäns helgvanor här i Tyskland, men det blir nu inställt p g a dåligt väder. Jag tappade liksom inspirationen.

Avslutar nu detta "kyliga" och lätt irriterade inlägg med en bild tagen från mathörnan.
Nej, jag klev säkerligen inte ut! Öppnade dörren och "klick" blev det en bild av bordet, där den nyplanterade blomman (se bilden under) står.
I bakgrunden kan ni kanske urskilja muren där blomkrukan med blomman längst ner står...någonstans under allt det vita.




Men de säger ju att penséerär rätt frosthärdiga...
(Sluta nu att flina så dumt!!)

Nej, dagen blir inte solig, den blir VIT och det rimmar på....?
Flit! För jag ska nu vara flitig och baka en kaka och laga släktmiddag med svärmor!

Ha det....nä, vänta! Nu kom jag på att jag igår...innan det började snöa....såg flyttfåglar komma flygandes i V. Jag vet inte om de har en speciell "väg" de flyger på för de kommer med täta mellanrum precis över oss, sedan ett par dagar.
Ha! Lite vårtecken iallafall! *ler*

Skulle ni nu åter säga "men jag ser inget", ja då borde ni kanske uppsöka en optiker! *blink*
I skrivande stund försöker solen titta fram, så det finns nog hopp om att det blir en fin dag trots allt!

Ha en skön dag!
Kram Elle

4 kommentarer:

  1. Jag måste börja med att säga tusen tack för de värmande orden jag fick med den delade "Awarden"!!!

    Min kära make har berättat om din fina blogg, o jag har inte förrän nu kunnat läsa den, o jag kan inte göra annat än att hålla med, det är en härlig blogg du har en ritig "solskens" blogg som värmer.

    Det är så kul med din reflektion över saker man har sagt usch till under alla år men som man nu själv sitter som en stolt ägare till nu när man har fått lite "mognare smak"..
    Som tex. när jag som 16-åring flyttade med min fam. till ett nybyggt villaområde på 80-talet o garvade åt alla som planterade hostor (samma sak med det namnet på en blomma, för att inte tala om nya favon, fetknopp som min mor så glatt planterade under min barndom, ja jag vet, dagis humor men ändå..) o vad var det första jag tjatade till mig att min kära make skulle plantera vid vår stuga, ja just det..
    -"Står sig så fint mot den övriga grönskan" som de sa på min barndomstid o nu håller man med, nu saknas det bara att man börja älska den där mörka chokladen med körsbärslikör som alltid blir kvar i kartongen tills ga. faster kommer på besök..

    Håller helt med om att i bloggvärlden gäller inte vad man fick lära sig på Sv. lekt. här skriver man det som man tycker passar för stunden o stavfel är charmigt!

    Låter jättekul att du vill vara delakigt i min bokring med "pockethexor på utflykt"! du kan väl skriva till min mail pockethexan@live.se så löser vi det praktiskt o så hoppas jag att jag kan lura på min dotters tyska svärmor (de med valparna)några böcker så kan det bli ännu fler.

    Kramis från Pockethexan själv (din nya följare!)som får ta o vila mig en stund men jag kommer tillbaks för jag vill ju höra hur det går för din ranunkel!
    <;D

    Tack än en gång för att du värmde min dag med en halv "Sunshine award"!!!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag hittade in till dig via Susanne med bloggen Badhusviken.
    Vad kul att du är född i Eskilstuna och numera bor i Tyskland.
    Jag ser att ni också fått lite snö men här hemma har vi dock betydligt mer. Vi har så mycket snö så vi knappt ser vår gärdesgård längre.
    Det var betydligt skönare förra veckan när vi var och åkte skidor i St Anton.
    Om du skulle ha vägarna förbi Eskilstuna är du hjärtligt välkommen och titta in hos mig.
    Ha en trevlig lördagkväll!
    kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Så härligt att läsa hur glad du blev över awarden (trots att jag missade att berätta det för dig på din blogg hi hi... vilken tur att du läste det på min!) Gud så mycket snö ni har fått igen! Här har solen skinit i ett par dagar nu. Underbart. Önskar dig en fin fortsättning på helgen! KRAM Anna

    SvaraRadera
  4. Ser att min Kära Hustru varit här och skrivit några fina rader! Va trevlig hon verkar! (ler)
    Skojar bara, hon är trevlig, en av de trevligaste jag känner! Men jag misstänker att det kanske kommer låta annorlunda ifrån hennes sida om ditt inlägg med "Mäns helgvanor i Tyskland" hade blivit av.....jag vet ju inte vad det inlägget kommer innehålla, men av någon konstig anledning så inbillar jag mig inte riktigt att det kommer att gå i feminismens tecken! Hoppas verkligen att jag har fel och är fördomsfull!
    Vilken tur att jag skrev ordet feminism....kom på att vi, jag och Lilla frun alltså har förlovningsdag i morgon den 8:e mars..internationnella kvinnodagen minsann...tror faktiskt min Fru lurade mig till det datumet...luring....hm...vilket fall som helst så har vi nu hasat runt i 24 år tillsammans, inte illa pinkat, fast å andra sidan har hon haft taskiga möjligheter att rymma den sista 16 åren då hon inte skulle kunna komma så långt med sitt rollatorgåbord! (ler)
    Elakt, rå humor men kärleksfullt, jag lovar!
    Fast nu skiter vi i henne Elle, jag jobbar ju normalt sett hela veckorna då kan du väl vara snäll och hålla ett vakande öga över henne så hon inte ramlar omkull!
    Hemska bilder hos dig, din blogg ingav ju hopp om våren får någon dag sedan, men snön smälter helt klart bort och jag har en känsla av att om någon månad då leder du "värmetoppen" över oss här i Kung Bores Rike!
    Låt nu bilen stå så du inte halkar runt i bergssluttningarna!
    Ha en fin Söndag!
    Kram ifrån Oumberlige Peter eller var det kanske Omöjlige?

    SvaraRadera