lördag 20 mars 2010

Lätt som en plätt...

Det är kul att se hur alla liksom vaknar till liv när man visar ett par blommor! *blink*
Jag har även, till min lättnad..., fått reda på att jag inte är ensam om att lida under "blomhypnos"...fast lida kan man ju inte direkt kalla det, eller?


Jag hann faktiskt plantera penséerna i lugn och ro och först framåt sena eftermiddagen kom en liten skur, men det gav mig bara en gratis vattning och det tackar jag för. Nu tycks vattenkannan uppe i himlen dock ha fastnat i den positionen och det blir en dag för inomhusaktiviteter istället.
Slängde just ihop en snabb rätt som ungarna faktiskt brukar BE om fast det innehåller huvudsakligen GRÖNSAKER!! Är väldigt lätt att göra och smakar jättegott.
Mina grönsaksplättar innehåller riven potatis, zuccini och morötter samt strimlad purkolök. Blanda i ett par ägg och lite mjöl för att binda det hela, salt och peppar. Sen är det bara att steka dem i olja.


Med lite Creme Fraische (eller hur man stavar eländet...) smakar det hela extra gott!
Nej, kära vänner, vi har inte rapsöl här.


Öl betyder olja...

Men det kan bli missförstånd. En gång hade min man ett par vänner på besök och sade till en av sönerna:
"Gå ner i källaren och hämta öl"
Sonen tänkte dock på tyska och kom upp till pappa med en dunk motorolja...*fniss*

Imorgon blir det lugnt med bloggandet, vi har ett födelsedagsbarn i släkten som vi ska gratta.
Jag önskar er alla en skön helg!
Kram Elle

5 kommentarer:

  1. Hypnos ... *ler*!
    Ja, nu är det mkt som händer ute och snabbt går det!
    :)

    SvaraRadera
  2. Mina ben skattar åt mig ... men då vi varit utanför vår stad under helgen så har jag haft kontroll över de! *ler*
    :)

    SvaraRadera
  3. Hej svejs! Det där lät gott, nu menade jag inte ölen utan din maträtt! Fniss! Idag är vi lata så det blir hämtmat. Mot kinaresturangen....Hoppas att kalaset blir trevligt! kram Therese

    SvaraRadera
  4. Det där lät gott...ska provas:)Trevligt med kalas vi har ett på onsdag då svärfar fyller år.Har jobbat hela denna soliga dag så nu blir det slappa i soffan.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Vad fint det blev med blommorna och din maträtt verkar riktigt god.
    Det lät inget vidare att förväxla öl med olja men lite kul var det förstås.
    Ha en bra start på veckan!
    Kram/Maria

    SvaraRadera