torsdag 11 mars 2010

Bara för magstarka personer med (mag)sjuk humor...

Igår kände jag bara att nu jäklaranamma får det vara slut med allt "fjäskande" för er, nu ska jag visa baksidan! Ville bara visa att jag, som alla andra, inte är perfekt och att jag har mina stökiga hörn och att man inte alltid mår så bra. Gäller då att ösa ur sig skiten och sen gå vidare. Nu lovar jag er att visa mindre otrevliga bilder i fortsättningen.
(Texterna kan dock bli lite jobbiga för känsliga personer...*ler*)
Jag var förvånad att så många av er vågade kommentera och tycker att det är kul att ni förstod mitt inlägg på rätt sätt, nämligen med en klackspark! Ni är verkligen gulliga!
(ett litet "I love you" i äkta Michael Jackson-anda, med munskydd och handskar inklusive - för att ni inte ska bli smittade av magsjukan *skratt*)
Ska bli intressant hur många av er som nu vågar visa den "andra" sidan av bloggvärlden.*blink*

För att ni inte ska tro att jag bara har vissna blommor hemma nu, visar jag idag hur rosmarinen jag köpte häromveckan....


...nu börjar växa och frodas.


Den är väl antagligen mindre anspråksfull än ranunkeln. Tack snälla Camilla för de lugnande orden, är skönt att veta att det antagligen inte var mitt fel att den vissnade...
Pockethexan hade redan kommit med kommentaren att hon ville följa mig och "se hur det går för ranunkeln"...som om hon hade en föraning att det skulle bli som det blev?


Dagen blev, som sagt, rätt körig med magsjuka barn. Är ett litet dilemma när ungen säger "jag måste bajsa..." och när man precis ska sätta ungen på toalettstolen heter det "nej, jag måste kräkas också..."
Kan ni nu föreställa er (ser ni "bilden"?) hur jag står där med en unge "hängandes" i mina händer och inte vet om jag ska placera rumpan eller huvudet över stolen? Och att jag måste göra ett snabbt beslut för att unvika ytterligare anledningar till att städa...*ler*
Det blev till att snabbt hämta hinken för att "dubbelsäkra" båda ändarna.
(mycket skitsnack idag...)
Sen säger ungen...."nääää, jag måste nog bara kissa..."!!!! *fniss*


På tal om att se bilder. När jag var ute och körde bil med min 7-årige son, sade han "Mamma, jag kan ta bilder med mitt huvud"
(Ok, tänkte jag...är ju ett billigare alternativ till en dyr kamera...men var tusan stoppar jag in sladden när jag vill ladda ner det till datorn??)
Sonen fortsatte..."jag ser någonting och senare kan jag tänka på det, men bara kort, som en bild"
(Tja, mitt minne är rätt kort det med...ligger väl i släkten då?)
"Jag kan ta fram bilder när vi var på en strand...."
(Wow, där blev mina suddiga...kan du kanske ge mig en kopia??)
Detta sade jag naturligtvis inte till min son, lilla gullungen, istället förklarade jag för honom att det är "minnet" man ser som bilder. Men det är härligt hur barn förklarar sina tankar.


Igår kväll, när jag stod i mitt bloggkök (den vänstra soliga sidan, ni vet *blink*) hade jag en underbar utsikt över solnedgången. Jag tänkte, magsjuka hit eller dit, imorgon ska det bli en bra dag.


Den började visserligen med att min egen mage inte känns helt bra, vore väl ett under att inte bli smittad? Hursomhelst så stod jag nyss och bredde mackor i köket och såg plötsligt två rådjur stå och mumsa i sig gräs på ängen utanför köksfönstret. Jag försökte ta bilder...men med mobilen blev det inget som var värt att visa. Sen upptäckte jag ytterligare två som åt frukost i grannens trädgård.
Jag tror att dagen blir bra...trots allt!
Ska försöka njuta av den, för nu har de lovat snö-regn-halka till helgen igen...

Ha det bra ni med och kram på er!
Elle

11 kommentarer:

  1. Hej Elle! Hoppas verkligen ni tittade på min blogg innan det senaste konstinlägget visades!
    Min blogg är väl inte alla gånger helt barnvänlig, fast ungar idag vid datorn har sett värre saker än så, själv så såg jag den här tavlan när jag var en cirka 7-8 år!
    Kanske därför jag är konstnörd? Helt förstörd alltså!
    Du är verkligen inte bortglömd, men nu har du ju blivit kompis med min Fru också så nu hjälp vi åt att "ta hand" om dig! (ler) Nej, du tar hand om dig själv så bra så, så det är inga problem, jag tror du förstår vad jag menar.
    Lilla Frun är mycket sämre än vad hon skriver om sig själv, tror faktiskt aldrig hon klagat eller gnällt någon gång under sina 16 år som smärtpatient!
    Lite ledsen är hon nu eftersom Läkarna tillsammans har bestämt att det blir inte fler operationer just nu, vi/hon hade hoppats mycket på en operation som var planerad till vårkanten!
    Nu blir det inläggning på smärtklinik istället, vi ska till läkare idag för planering och utvärdering, vi får se vad som händer!
    Läser alltid dina fina inlägg ska du veta!
    Hoppas alla i familjen mår bättre idag!
    Vi hörs senare!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där, att vilken ände ska priorietas först?? Vilken är jobbigast att torka upp?? Konsekvensen blir att man sätter ungen ner, det andra får bli som det blir, haha.
    Och det var ju tur att vi slapp se mer "skit" idag. Det blev nästan för mycket igår;)
    Det har man ju liksom nog av här hemma, vid datorn vill man se vackra saker, som din rosmarin eller himmeln från köksfönstret, härlig färg på den.
    Det bästa var nog att rådjuren valde grannen, förstår att du gned dina händer där, hehe, skulle jag med gjort. Speciellt en granne hade de gärna fått gått till.
    Ha det mysigt hela dagen.
    Camilla

    SvaraRadera
  3. Hihihi! Rolig kommentar om att "ta bilder i huvudet". Men det är ju så det är....jag tar också bilder av fina miljöer och lägger in i små fack i hjärnan. Sen kan man sitta flera år senare och "bläddra" fram dem ;)

    "I dag mår jag bra och jag är stark och attraktiv"
    Tänk på det!
    Ha en härlig dag, själv ska jag gå runt i Vilsta med hunden!
    kramkramkram

    SvaraRadera
  4. Tror du det är fel på min sida eftersom dina kommentarer inte sparas? Är helt kass på datorer, så....
    Det är inte bara du som har problem med mitt bloggnamna, kan inte stava till det själv, har skrivit fel ett antal gånger:))

    SvaraRadera
  5. Kan tydligen inte stava heller, som du ser. Måste skärpa mig och skriva SAKTARE.

    SvaraRadera
  6. Du har verkligen en underhållande blogg.
    Skit och kräk varvad med vacker rosmarin. Jag känner doften av båda. Förlåt - i första fallet heter det nog LUKT.
    Soluppgång - eller vad det nedgång - i alla fall vackert. Här tycker jag solen varken går upp eller ner.
    Nu följer jag dig, ett säkert sätt att inte "tappa " bort din blogg.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  7. Jaha, tack för magmuskelgymnastiken du framkallade! Varför är jag så glad att mina "små" blivit "stora"? :)
    Barn är så kloka, mycket har man att lära av de. Ditt barn är dessutom poet!
    :)

    SvaraRadera
  8. Haha...Jag skrattar som vanligt här. Dock ej åt magsjukan, även idag.;-) Kramis

    SvaraRadera
  9. Tittar in och skrattar gott åt dina härlig inlägg! Du har verkligen kul humor du!! Hoppas att du slipper kräksjukan. KRAM Anna

    SvaraRadera
  10. Hej på dig du! Kikar in här för första gången och här verkar det kul!

    Underbar utsikt från ditt fönster! Jag blir avis!

    Håller nu tummarna för att du inte blir smittad!!!
    Må så gott!
    /Eva

    SvaraRadera
  11. Vilken mysig blogg du har!

    SvaraRadera