fredag 26 mars 2010

Påsklov!!

Påsken närmar sig nu med stormsteg!
Barnen har idag sista skoldagen, sen är det lov de närmaste två veckorna. Min dotter är dock hemma idag, eftersom ena örat gör ont. Det blir nog ett läkarbesök innan dagens slut.
När jag hämtade henne på Kindergarten igår upptäckte jag barnens dekoration inför påsken. De hade pysslat lite. Någon som kan se vilket berömt tema de har jobbat med?


Jag kunde naturligtvis genast se vilken bild som var ritad av min dotter. Hennes "blomhänder" går det ju inte att missa! Är bara lite förundrad över ansiktsuttrycket...? Men nu ska vi inte börja leka psykolog eller tyda bilder. Hon har bara ritat det så helt enkelt. Barn är barn!!


Här i Tyskland dekoreras det inte mycket med fjädrar. Nästan inte alls faktiskt. Här kör man med ägg i färglada kombinationer. Inomhus är det vanligt att hänga små färgade träägg i ett par kvistar. Utomhus dekorerar man gärna ett litet träd i trädgården med färgglada ägg (i plast...)
Ok, jag har alltid varit lite emot denna version, men i år köpte jag faktiskt ett par miniägg och placerade dem i ett miniträd. Man behöver ju inte överdriva...



Utan att vilja skryta igen (ok, lite skryter jag i smyg nu...*blink*) så visar jag er hur min utsikt igår såg ut. Vi hade omkring 20 grader vid middagstid....


Men jag kan trösta er med att det regnar idag! Det blir en våt helg.
Säkerligen har solen dragit upp till er i Sverige!
Skulle detta vara fallet, njut av dagen!

Jag önskar er alla en skön fredag!
Kram Elle

10 kommentarer:

  1. Ha,ha! Ja ... inte är solen hos mig iaf! Och barn som är så härliga ... mina är alltid bäst! *ler*
    :)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med kreativa barn!
    Det låter underbart med 20 grader och dina blommor ser ut att trivas bra.
    Ha en härlig helg trots regnet!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Ja det skulle nog ha varit för mycket att klara av för oss läsare i Norden om ni haft 20 grader OCH sol flera dagar efter varandra ;).
    Så sött ni pysslat, både på dagis och hemma ;).
    Trevlig helg!
    Kram, Nicole
    PS. Vår 2-åring har öroninflammation också. Mutar honom med choklad för att få honom att ta medicinen...

    SvaraRadera
  4. Vilken fantasi du har! Kanske är det en bra idé?
    :)

    SvaraRadera
  5. Det enkla är oftast det vackraste :)
    Ditt lilla miniträd blev ju jättefint.
    Och du, dottern har ju din målartalang ;)
    Här har solen inte visat sig mer än ett par minuter....fast vi har haft uppåt 12 grader!
    Ha en skön kväll!
    kraaaaaam

    SvaraRadera
  6. Här regnar det eller snarare duggar,men vem bryr sej;))i kväll myser vi i soffan å i morgon ska vi på 40 årsfirande.Kul med kreativa barn,ditt träd blev jätte fint.
    Själv ska jag sätta ut lite fjädrar i riset på bron.
    Ha en trevlig helg/Kram

    SvaraRadera
  7. Åh vad skönt med ett så långt lov! Här har vi en vecka (knappt) kvar i skolan innan det blir lov. Längtar ordentligt.
    Hoppas att ni får ett riktigt bra lov!

    SvaraRadera
  8. God Morron! Åh, Vad skönt med lov, här börjar barnen sitt nästa vecka, och då blir det låååånga sovmornar.Vad duktiga dina barn har varit o pyssla. Jag håller med dig om pyntandet i trädgårn, lagom är bäst! Här har vi "skitväder" idag! Hoppas att solen lyser på dig! Lördagskramar Therese

    SvaraRadera
  9. Fast det var fint med äggen tycker jag..finare ön fjädrar. Jga är faktiskt inbgen fjäder människa. Har bara ägg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Hej, tittar in lite, vilken fin blogg du har:) Trevlig helg!

    SvaraRadera