onsdag 24 mars 2010

Skrytinlägg...

Detta är helt ärligt inget annat än ett rent skrytinlägg!!
Det gäller ju att passa på så länge jag liksom ligger före er vad gäller våren.
Jag brukar ju säga - nån fördel ska jag väl ha av att bo i Tyskland!! *blink*
(Till er som tycker att det är kul att affärerna är stängda i Tyskland på söndagar medan ni i Sverige kan handla under hela helgen ägnar jag en extra tanke i detta skrytinlägg *blink*)

Vi har solsken, fast det faktiskt börjar mulna till lite (fast det ville jag egentligen inte avslöja, det här skulle ju bli ett skrytinlägg!)
Jag har visserligen ingen fungerande termometer, men vi har tagit av oss jackorna och de nämnde temperaturer upp till 20 grader idag...
Bin och flugor (dem kan jag dock leva utan...) flyger omkring. I rabatterna upptäckte jag att det kryllade av myror som vaknat till liv och försöker orientera sig efter månader under jorden. Man kan ju undra om de blir bländade av solen nu?
Precis som myror...kryllade det av ungar lekplatsen. Det kändes nästan som om min dotter gungade in våren med fart! Lägg märke till hennes klädsel...ingen jacka - endast långärmat!!


Jag njuter av påskliljorna, som (erkänner jag nu....) är fusk. Jag planterade dem halvfärdiga häromveckan. Men de är fina ändå, eller?


Penséerna jag köpte förra veckan, är nu utspridda lite här och var. En av krukorna står på muren...




En annan i en zinkburk vid ingångsdörren....


Jag undviker dock att visa foto på vad bonden sprider ut på ängarna...ledtråd: det är brunt, har passerat fyra magar och luktar allt annat än gott. Men, det är ett vårtecken! Tyvärr är det även ett tecken på att bonden väntar regn....(men det ville vi ju inte prata om i detta vårskrytsinlägg!)

Hur vädret än blir imorgon, jag njuter av solen NU!
Önskar även er en solig dag!
Kram Elle

6 kommentarer:

  1. Jag får väl "skryta" lite tillbaka! (fniss) Vi har (snart) ingen snö kvar och termometern passerade 10 grader i alla fall! Solen orkar nästan genom molnslöjorna. Snart så......
    Kramisar från Catarina

    SvaraRadera
  2. Ja inte kan jag skryta om vårtecken som du sett;)men vi går åt rätt håll och dagar som i går (sol och takdropp)då är vintern underbar!!
    och nu blir det bättre å bättre för varje dag:)
    Men visst blir man avundsjuk när man ser bilden på dottern som gungar lättklädd!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Tack för din mysiga kommentar hos mig idag. Den värmde verkligen.
    Ja, inte kan vi skryta med vårblommor här i Tuna inte men jag har i alla fall trotsat vädret och köpt hem vårliljor som jag plockar ut och in dag och natt. Till helgen åker de ut på allvar och i värsta fall får jag släpa in krukan när de varnar för riktigt kalla nätter igen.
    Idag är det grått här igen men jag slutar jobba kl 12 så det blir en mysig eftermiddag med besök av vår dotter Linnea. Det är alltid så mysigt när de kommer på besök efter att ha lämnat boet sedan ett tag.
    Ha en härlig helg om vi inte hörs innan!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  4. Jag unnar dig all vårvärme, vännen! Vi kommer att få det också en Vacker dag! Men hur länge det tar det vet i sjutton...Fniss! Jag blir så glad när jag ser dina fina vårblommor, längtar jättemycket tills jag får plantera mina blommor vid trappen! Tack för din gulliga komentar hos mig o Ha en Trevlig o skön vårdag! Kramis Therese

    SvaraRadera
  5. Hur ofta var det du åt fisk? *skrattar* Ja, visst blir jag iaf avundsjuk!
    :)

    SvaraRadera
  6. Äckligt! haha...Jag läste om ert fina väder igår. Det ska visst komma till Sverige nu. Om det nu gör det vill säga.

    Ja, det här med ungarna. Det är härligt när man kan gå förbi små problem snabbt. Man vill ju sova på natten.:-) Stor kram till dig snälla gumman.
    Stina

    SvaraRadera