måndag 8 mars 2010

Att äta ute....

Söndagen var solig från morgon till kväll, så som söndagar ska vara. Där glömmer man nästan ilskan över all snö som kommit igen. Den försvinner ju den med!

Dottern var feberfri (tack för er omtanke!) och kunde knappt äta frukost för att hon hade mycket att prata om. Hon var väl tvungen att ta igen allt som hon missat medan hon lugnt och tyst legat sjuk på soffan.
Maten tystar mun, är något vi ännu inte klarat av att lära henne. Om ni föreställer er, att hon pratar ungefär som jag skriver...fast tio gånger värre...det är ingen överdrift! *ler*

Eftersom vädret var fint och de stora killarna stack till badhuset med en kompis. bestämde jag mig för en tur till en loppis och sen till stadsparken.
Loppisen var en hit, men bara för 7-årige sonen, som köpte ett samlingskort och var överlycklig. För mamma fanns tyvärr inget.*suck*


I parken slängde sig ungarna på första bästa leksaksbil. Jag sätter inte gärna in bilder på barnen, men deras glädje var jag bara tvungen att visa. Tänk vad man kan göra två barn lyckliga en stund för endast 50 cent! Jag önskar de hade liknande bilar för vuxna män....*blink*
Jag undanber mig kommentarer över "kvinnor vid ratten" av eventuella manliga besökare på bloggen. Om prinsessan kör tio gånger bättre än undertecknad, kan hon säkerligen ta över Michael Schuhmachers jobb när han äntligen kan bestämma sig för att sluta!*blink*


Sen blev det en tallrik med "Currywurst, Fritten, Majo". Det är egentligen vanlig "Bratwurst" med tomatsås och currypulver. Jag kan nästan påstå att det kan kallas tysklands "nationalrätt", iallafall vad gäller när man är iväg och besöker en "korvkiosk".
Här kallas korvkioskerna för "Imbiss". Jag har liksom aldrig funderat på vad det egentligen betyder, men nu när jag vill översätta detta till er...tja, det blir ett konstigt namn, för "im Biss" betyder rent översatt "i bettet" (mellan tänderna, i käken)
Vi var ju i parken, så vi satte oss vid ankdammen och åt. Sämre utsikt kan man väl ha när man "äter ute"?


Nationalrätt hit eller dit, min son blev på kvällen dålig och var tyvärr tvungen att "lämna tillbaka" sin rätt. Nu har jag sjukt barn igen här hemma...
Men han är ok och var inte ens ledsen (glädjeskutt och kram till mamma är väl inte att vara ledsen, eller?) när jag sade att han stannar hemma idag.

Ha en bra start på veckan!
Kram Elle

7 kommentarer:

  1. Här har jag två barn hemma från skolan som spytt ner fyra! mattor under natten. Vet inte hur de lyckade med det, men nu går tvättmaskinen för full.
    Såg ganska gott ut det där, currywursten, innehåller väl ioch för sig inte hela kostcirkeln, men det måste det väl inte göra jämt, lite tråkigt skulle det nog bli.
    Ser lite vita fläckar lite här och där, (nä då jag flinar inte alls för mig själv) det är bara ett konstaterand:)
    Ja, nu ska jag ta fram lite ytdesinfektion och spraya runt lite, så förhoppningsvis kan resten av familjen klara sig från magsjukan.
    Ha en nice dag.
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Och här sitter du och frestas så här tidigt på morgonen.;-) Kramis gumman

    SvaraRadera
  3. Maten ser grymt god ut!!! Kan bero på att jag bantar med start idag. Provade nya kläder men insåg att det inte blir nya kläder förrän 4 kg är borta haha =)
    Jo meningen är att jag ska skriva tätare inlägg, men kände mig stressad över våran flytt och behöve bara "aaaandaaaassss" =) Men snart så är jag på G igen!!!!
    Så Fröslunda är dina gamla kvarter? Jag är uppvuxen i Slagsta =) Hur kommer det sig att du hamnade i Tyskland?
    Kram Fia

    SvaraRadera
  4. Hur hamnar man i en okänd blogg. Jo, genom någon annan blogg som man har gemensamt. Det var hos Pockethexan som jag blev nyfiken på dig. Har läst att du besöker mest inredningsbloggar. Själv vill jag ha en bredd, alltid spännande.
    Tyska korvar är gott men det är längesedan jag var i Tyskland. Skulle ha åkt till Berlin i slutet på april. Tyvärr blev det ändrat. Min Sambo skall genomgå en operation. Berlin finns kvar.
    Ha det så bra och på återseende.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  5. Fin blogg och glada barn = lycka?
    :)

    SvaraRadera
  6. Oj då ... nu gjorde jag det igen ... tänk att det kan bli tokigt ibland när man skriver...
    Jag menade med ?-tecknet att ställa som en konstaterande fråga dvs att du måste vara lycklig som har dina barn samt en fin blogg.
    Alltså: det skulle tolkas positivt!
    :) ;)

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig vårdag ni haft tillsammans....Och maten såg väldigt god ut, men det är väl för att jag försöker hålla igen, jag kan tänka mig allt just nu!! Fniss....Ha en fortsatt skön tisdag med solsken o dakdropp! Kram Therese

    SvaraRadera