fredag 12 mars 2010

Fram med röda mattan....

Dags att rulla ut röda mattan igen....?


Nej, den här gången ska jag tygla mina känslor lite och undvika en halv oscarsutdelning som sist...även fast jag egentligen tyckte att det var väldigt trevligt. Men, nu är jag ju en fyrabarnsmamma utan egen inkomst och har verkligen inte råd att besöka starfrisören igen. Dessutom har jag suttit hemma med sjuka barn i en vecka nu och känner mig lite mosig...
Hoppas att ni inte har något emot att jag idag tar emot detta award osminkad som jag ser ut i vardagslivet, utan dyr frisör och designad klänning....


Det är Polargrevinnan som gett mig detta award.
Jag vet inte varför, men varje gång jag läser hennes namn har jag en känsla av att behöva niga och böja huvudet lite lätt med sänkt respektfull blick. Ja, det gör jag nog idag ändå, som tack för en värmande utmärkelse!
*niger*

Det roliga med Polargrevinnan är att hon i sin "bekännelse" (som jag också strax "måste" göra) skiver att hon bland annat hatar "kräk"....men samtidigt blev följare hos mig efter att ha läst mitt "magsjukeinlägg" häromdagen. *fniss* Kanske var det rosmarinen som övertygade den dagen!?


Är det tanken på denna grevinna som ger mig "måste-niga-känslan"?

Ja, och nu "bekännelsen"....
7 saker om mig som ni inte visste om....ojojoj, jag tror jag undviker de värsta sakerna och tar ett par "gästvänliga" istället:

1. Jag är en "morgenmuffel", vilket jag inte har en översättning till, men det betyder att man inte borde ställa dumma frågor till mig klockan fem på morgonen, särskilt inte innan jag har druckit minst två koppar kaffe och ögonen har uppnått en relativt normal storlek....ja, tro mig, jag är inte alltid ett trevlig umgänge innan det blir ljust ute.
2. Jag beställer ALLTID en After-Eight-bägare hos glassbaren, oavsett i vilken stad och hos vilken glassbar. Och ALLTID försöker resten av familjen att sno min After-Eight-bit!!!
3. Hoppas att ingen polis läser detta, för en natt för över tjugo år sen, "lånade" jag pappas bil medan han sov och körde en mil till grannbyn för att hämta min bror, som hade missat sista nattbussen. Jag gick i körskola då men hade ännu inte gjort körkortet....(fy på mig!) Jag tror aldrig att vi talade om det för pappa...*skäms*
4. Jag skjuter oftast upp trista saker till allra sista sekunden....
5. Jag är sedan nästan ett år guldmedlem hos viktväktarna! Nej, så illa var det inte, men jag ville bli av med spåren av fyra graviditeter och göra det lättare för mina dåliga knän. Till mina vänners förundran äter jag kakor i stora lass utan att öka i vikt igen...*ler*
6. Jag vägrade anmäla mig till tyska i sjuan och valde franska istället *fniss* Tyckte helt enkelt att det var ett fruktansvärt språk!
7. Jag är rätt dålig på att komma ihåg namn.

Minnet är kort helt enkelt...eller är det hjärnan som är för liten? Och hur mäter man egentligen intelligens??


Nu till den lite svårare biten...att kunna välja ut ett par bloggare som jag skickar detta award till...det kallas ju "kreativ bloggare" så jag väljer bloggar som ger mig inspiration och/eller som är "kreativa" på ett eller annat sätt i mina ögon.

And the winner is....(ja lite oscarsfeeling vill jag dock förmedla idag)
Camilla - Natalja Oblonskaja (stavade jag rätt nu?*blink*)
Karin - Karin Lindström
Lisa - Sjabbig men chic
Peter - Oumberligating (ja, IGEN, för han ÄR kreativ i sina inlägg)
Lilla Frun - Pockethexorna (ja, också igen, för kreativa idén för bokintresserade. Denna gång får hon ett EGET award och behöver inte dela det med Peter!*blink*)

Sist men inte minst vill jag ge det här awardet till de två bloggar som jag hittade allra först och som väckte mitt intresse att själv börja blogga:
Lotta - Mitt liv på landet
Inredningsfrun - Ljuvligt - hem och inredning

Kan ni tänka er att jag för ett halvår sen aldrig hade besökt en blogg och inte visste vad det var? Därför värmer en utmärkelse som denna, för mig som "nybörjare". Allra gladast blir jag dock över alla trevliga och värmande kommentarer ni ger mig varje dag! För det tackar jag även er som idag inte fick en utmärkelse! TACK!
Ni är verkligen BÄST!

Tack !!
Kram Elle

7 kommentarer:

  1. Men tusen tack Elle, och ett stort grattis till din award. Den är du så väl värd.
    Det var ju roligt att läsa om dina svagheter och avslöjanden. Det där med bilen hoppas man ju inte ens barn gör om, men det klart att vi som bodde ute på landet körde både det ena och det andra utan körkort. Dock ej bil vad jag minns men lättmotorcykel och traktor och sånt.
    Jag måste kolla om det finns after eight glass i våra barer här i Sverige. Jag älskar det och som kombination med glass låter det ljuvligt.

    Tack igen min vän och ha nu en riktigt skön helg!

    Många kramar
    Karin

    SvaraRadera
  2. Nämen dra på trissor, (säger man så fortfarande eller slutade man någon gång på 50-talet?)
    Har jag vunnit en Oscar, det hade man aldrig trott, eller i alla fall en Award, inte illa, jag bockar, niger och tackar allra ödmjukast.
    Tack snälla Elle♥ ♥ ♥
    Och grattis till din egen!
    Kul att lära känna dig lite mer, kan ju avslöja att jag läste tyska i skolan men det spelar ingen roll, för jag kommer knappt ihåg ett ord.
    Vielen Dank, Sie sind ein sehr nettes Mädchen.
    Ska komma ihåg att ha lite after eight hemma utifall du har vägarna förbi.
    Ha en toppenhelg.

    SvaraRadera
  3. Hej,
    grattis till din award, f-låt jag menar ditt priiis :)
    Kul att läsa sanningar om dig, så du är oxå en bilbuse...

    Skrattade gott åt ditt inlägg om de perfekta bilderna i bloggvärlden! Ibland blir man ju lite trött, på all perfekt yta å bullbakande barn ...

    Må gott
    kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Tack snälla för awarder och för att du gillar min blogg!!! Jag blir så glad. Tyvärr har jag inte tid med dessa och visar dem inte på min blogg, men jag blir ändå jätte glad. TAck!

    SvaraRadera
  5. Grattis till awarden:)

    Ha en fin helg!
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket min vän! Och grattis till dig också. Det är så himla roligt att få en award. Vilka roliga sanningar. Men du! Fem på morgonen? Jag trodde att det var typ mitt i natten!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  7. Tack så väldigt mycket för en utmärkelse till!
    Men det alldra roligaste med dem är att man får reda på så mycket om sina bloggvänner..

    Jag lovar att återkomma med ett inlägg om mina utmärkelser men de får ta ett tag att sjunka in eller att jag behöver vila ett tag efter alla Melodifestivals inlägg..

    Kramis!
    <;D

    Men Polargrevinnans "hemligheter" känner jag ganska väl till..

    SvaraRadera