fredag 5 mars 2010

Rena rama oscarsutdelningen...

Idag har jag gjort mig extra fin för er....frisyren är fixad (tog 2 timmar hos starfrisören), klänningen är designad och utlånad av Karl Lagerfeld, som dessutom hade vänligheten att själv komma förbi med den i sin privathelikopter (fördel med äng bredvid huset), örhängena är naturligtvis äkta diamanter, värde ca 500.000 Euro....per örhänge förstår sig!
Röda mattan är utrullad och det är inte åska i luften, det är alla kamerablixtrar! Gästerna från Hollywood är influgna och sitter nu och väntar med spänning på...
"And the winner is......
Elle!!!"


Nej, det är INTE Julia Roberts, det ÄR jag! Tänk att man förväxlar oss så ofta... *blink*

Ok, det hade väl varit för bra för att vara sant, jag vet, men glädjen av att läsa i bloggen Ljuva Lantliv att jag får ett award av Anna var minst lika stor som en Oscar för skådespelare. Kanske inget att bli så barnsligt glad över, men som (en ibland tvivlande) bloggerska med en (icke alltför välbesökt) ny blogg, under uppbyggnad är det värmande och sporrar mig att fortsätta.
Ska inte hålla något längre tacktal, men kan säga att uttalandet
"det här hade jag inte räknat med"
är iallafall ett trovärdigt uttalande i mitt fall.
Jag fick nästan lite "skräp i ögat" av glädje när jag läste det och hade haft ett leende runt hela huvudet om inte öronen hade varit ivägen...*ler*


Tack Anna! Din blogg hör verkligen till en av mina favoriter, så det känns hedrande att du tänkte på "lilla" mig!

Nu är frågan...vem ger jag awarden vidare till?

Jag besöker ju mest inredningsbloggar och de är alla värda en utmärkelse. Vissa har jättefina bilder, andra har roliga och personliga texter och så finns det de som har både och. Ni som blir besökta av mig - vet att jag uppskattar er! Ni får ett inofficiellt award. För att det inte ska bli avundsjuka mellan er tjejer, väljer jag att ge det till en man....

Med kommentaren:
Pristagaren får detta award för att han, som awardnamnet säger, skänker solsken i vardagen. Hans inlägg är mest skrattgivande och underhållande men kan även vara allvarliga. Bilderna är för det mesta "konstiga" och helknasiga men även upplysande och intressanta.
Man behöver inte ha samma sjuka humor för att besöka hans blogg, men det hjälper...
Peter, som har bloggen Oumberligating har humorn och hjärtat på rätt ställe. Han engagerar sig även i sin andra blogg Jernsaxen för smärtpatienter (bara det är värt en award till...).
Hans fru, är sedan många år smärtpatient. Är är ni intresserade av böcker borde ni besöka hennes blogg Pockethexorna. Jag beundrar detta par för deras sätt och kraft att trots allt ha humorn kvar och göra det bästa av det värsta. Peter, dela gärna den här awarden med din fru!

Jag lämnar nu den röda mattan, hoppar in i mysbyxorna och sätter mig och pysaer i soffan mellan make och sjukt barn - nog tusan är det bättre än en oscarsutdelning!?

Kram på er ALLA!!
Elle

5 kommentarer:

  1. Hej snygging, grattis till priset ;)
    Julia är min favoritskådis!

    Helt underbara blomlådor du planterat. Nej jag är inte avundjuk, inte ett dugg...
    här är minst en meter snö och -12 minus på nätterna, suck!!

    Må gott
    kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Bugar och Tackar för de fina "orden" och Awarden såklart! Klockan är nu halv två på natten och det är i princip "dött" i min del av bloggvärlden! Har varit ute och "snurrat" på bloggar i andra delar av världen, men det gav klent resultat! Nu är jag faktiskt lite trött!(ler)
    Som sagt ha en fin helg alla kategorier!
    Kram ifrån Peter!
    PS: Lilla Frun hälsar och tackar och är med och delar på "utmärkelsen"!

    SvaraRadera
  3. Godmorgon! Har redan varit uppe ett bra tag faktiskt! Visst blev det en hel del inlägg igår, det blev det och jag har "roligt" själv medans jag skriver dem!(ler)
    Nej, någon vår är ännu inte i sikte i Stockholstrakten, här två mil utanför på Södertörn är snön halvmetertjock, några minus och gnistrande solsken. Ljuset itensitent avslöjar visserligen att något är på gång!
    Just nu är det lugnt, vi har mycket som står på agendan som vi "borde" göra, men Lilla Frun orkar inte så mycket och är lite ledsen för en planerad operation som nu inte blir av pga riskerna med den samma. Fast i detta fall är vi övers med min Hustrus kirurg, han är en av europas mest kända ryggortopeder/kirurg och hans bedömningar tillsammans med min Frus smärtläkare är vi helt i linje med, men visst hade "vi" hoppats mycket på det det hade vi.
    Men vi börjar bli vana nu att det inte riktigt går som det ska alla gånger!
    Dessutom börjar jag faktiskt bli riktigt trött på många mäniskor i "verkliga livet", många är djävligt omständiga att umgås med. Att umgås med mäniskor får inte bli en planeringsfråga som jag tycker det blivit mer och mer!
    Jag vill ha det lätt och enkelt, inga krångligheter, då får det vara.
    Ibland blir jag riktigt, riktig trött på det mesta och om bara något år till så är barnen helt självständiga, då kommer det "hända" saker!(ler)
    Livet ska vara enkelt och det handlar om att ta till vara de bra stunderna, det blir jag ständigt påmind om när jag ser eller hör min Fru som alltid är glad och trevlig mot alla och stödjer mäniskor som har det svårt! Trots att nästan ingen i omgivningen riktigt förstår hur dålig hon egentligen är! Litår jag kanske lite bitter så här denna arla morgonstund, ja, kaske lite! Folk måste kunna "ta in" sin omgivning, se och lära och även ändra sig om de märker att den utstakade linjen är fel!
    Fast sådant behöver jag inte skriva hos dig!
    Du har "koll" det vet jag! (ler)
    Ha nu en riktigt fin helg alla kategorier!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  4. Grattis !!Roligt med utmärkelser,du är så duktig på att skriva och formulera dej dina bilder är det heller inget fel på.
    Kram ;)

    SvaraRadera
  5. Hej "Lill-Julia"! Vad trevligt att jag fick gå på Oskarsgalan så här på Lördagsmorgonen! Tur att du inte såg min klädsel för jag sitter i min vanliga urtvättade "uniform" nämligen mysdressen som jag bara älskar....Grattis till din award, vad roligt! Jag gillar dina underhållande inlägg! Ha en sköön lördag med solsken o fågelsång! Kramis Therese

    SvaraRadera