fredag 19 mars 2010

Jag hör röster....

Igår hade vi vårväder här i Tyskland. Hade min termometer inte varit trasig, hade den visat ca 15 grader. Barnen slängde av sig allt vad mössor och jackor heter och bara sprang omkring och njöt. Själv försökte jag få bort spåren av snö och storm omkring huset. Det sopades och krattades lite här och var. Jag tog även en promenad med grannen och barnen och vi försökte njuta av varenda solstråle vi kunde fånga. För vi visste att det inte skulle bli lika fint idag...

Fredagar är min "handlingsdag", sista chansen att handla för helgen - utan barn. Söndagar är affärerna dessutom stängda!
Nu har jag problemet, att jag måste gå förbi en blomaffär när jag går in i affären...vilket resulterar i att jag som i hypnos närmar mig blommorna och tycks höra röster som viskar
"Se...visst är vi fina...och nya färger...det är väl vackert...och skulle passa jättebra in i din trädgård...köp oss...vi följer gärna med dig hem...ta hand om oss..."
Alltså såg mitt bagageutrymme ut så här när jag kom hem...


Nu står de utanför huset och väntar på att spridas ut i olika krukor.



Jag själv måste nog uppsöka läkare för att se om han har några bra tabletter mot rösterna jag hör i huvudet när jag passerar blomaffärer.
Men vem skulle kunna säga nej till dessa skönheter i olika färger...





Inte jag iallafall! Så nu vet ni vad jag gör i eftermiddag...om det inte börjar regna vill säga.
Önskar er en skön och avkopplande fredag!
Kram Elle

11 kommentarer:

  1. Tänk så rätt du har, men han råkade bara komma med när jag skulle visa det turkosa havet i mina "fredags färger" o nu passade han ju in eftersom han drack gul juice.. <;p

    Men det är fusk att du får plantera dina "demoniskt vackra" penseer o vi får vara glada att snöhögarna har smält från att vara över 2m till att vara 1 1/2m...

    SvaraRadera
  2. Du är så himla duktig på att skriva på ett mycket underhållande sätt och jag småler alltid när jag läser dina inlägg. Du har en härlig glimt i ögat.
    Dessutom visar du kort på så många underbara blommor så vi häruppe i Svedala blir riktigt avundsjuka på att man redan kan plantera ut penséer.
    Ha en underbar helg!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Tala om att retas...att visa dessa underbara penseer som du dessutom kan plantera;)här känns det som om man får vara glad om man kan plantera till midsommar!Men jag ser gärna dina planteringar så länge:))
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Du, den där bakluckan såg ju inte allt för illa ut. Vi har ungefär samma smak där vad gäller färger på penseerna:) Brukar iochförsig(är det ett ord bara? Tror inte det.) ha svårt att välja, det finns föööör många härliga färger. Men din kombo var helt underbar.
    Hoppas du fick ner dem i lådan och att du slapp regnet. Doktorn kan du väl skippa, låter som riktigt trevliga röster:)
    Till slut vill jag bara säga att jag lovar att föröka titta in till dig så ofta det går:))
    I promise. So long.

    SvaraRadera
  5. Jag stavar som en kratta som vanligt, ska inte föröka något här utan försöka.

    SvaraRadera
  6. Du kan väl tala om vad den där doktorn heter om han kan bota mig också, för jag hör ständigt dessa röster inom mig...Fniss! Blommor ska man ha medans man lever! Man blir så glad när man ser ditt bagageutrymme, det är inte alla som har så fint där bak i bilen. Själv åker jag runt med skitiga verktyg där bak, så jag föredrar våriga penseer istället! Fniss! Önskar dig en Trevlig helg med vackert vårväder! Kramis Therese

    SvaraRadera
  7. Tänk vad trevligt att kunna plantera ut blommor, nu. Å vad jag längtar. Idag skulle jag bara svänga in på ICA Nära och köpa ett par liter mjölk, då hörde jag en röst....så nu har jag en gul ranunkel hemma som ska representera påsken.
    Önskar di en trevlig helg.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  8. Hej Elle!

    Åh, nu blir jag så avundsjuk. Tänk att få köpa penseer och plantera, vad mysigt. Jag tror vi är många som ständigt hör blommorna ropa åt oss. Jag kan inte heller gå förbi dem utan att ta hand om dem. Här får vi bara vänta lite till innan det är dags för utplantering;)

    Vi har varit så sjuka den här veckan så det har varit väldigt lite bloggande. Ska läsa ikapp mig lite nu, men jag ser blogglistan. Visst är det roligt med bilderna;)

    Ha en jätteskön helg nu min vän!

    Karin

    SvaraRadera
  9. Läääängtar ihjäl mej tills våren kommer hit....Snön smälter, det blir små bäckar på gatorna...men det är en stund till innan blommorna kan grävas ner!
    Ha en härlig fredagskväll!
    kramkram

    SvaraRadera
  10. hej!
    Tack för din hälsning!

    Visst är det svårt att motstå blommor...Det är ju så vackert att vila ögonen på!

    Härlig last där i bagaget!!
    Hoppas du fick planterat utan regn!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  11. ÅHH så söta penseer, verkligen vår... Ja man får verkligen passa på att njuta av de där solstrålarna, idag är det mulet, rått och trist här... men även det har sina fördelar, det blir mer gjort inomhus!
    Kram Marielle

    SvaraRadera