fredag 26 februari 2010

Harig handling

Freeeeedaaaag!!!Äntligen är veckan avklarad. Den jobbiga och tidsstyrda delen iallafall. Jag har nog inte vant mig riktigt vid att vakna före fem, därav den sega stämningen igår. Tack för omtanken, det är bättre idag med huvudvärken.
Vädret är visserligen lika vått och grått som igår, men man ska nog vara glad över varje plusgrad man kan njuta av.
Alltså, så här ser det ut i Tyskland just nu...grå himmel, men grön mark!!


Fredagar är för mig handlingsdag inför helgen. Gäller liksom att passa på medan ungarna är i skolan och Kindergarten. För vem njuter av att ha en drös med ungar med sig i affären. Inte jag iallafall...och jag hade nog fått diskutera länge om de hade sett detta...


Ja, som ni ser är Tyskland ett chokladälskande land. De hade verkligen laddat upp med påskgodis. Detta är bara en liten del av det, men jag blev ärligt talat lite "imponerad" själv av mängden av chokladharar.

Eftersom det är dags att dekorera om lite hemma, passade jag på att smita in i blomaffären. Det är mina "cigarretter", min last...hellre lägger jag ut pengar på lite blommor än att börja röka. Dessutom luktar blommor bättre...




Kan man se sig mätt på pärlhyacinter?

Önskar er alla en riktigt skön och avkopplande fredag!
Kram Elle

1 kommentar:

  1. Elle, alltid är det roligt att läsa dina kommentarer och du har alltid så otroligt fina bilder. Man blir sugen både på kakor, blommor, choklad.....män i vita strumpbyxor ;) ...ja det mesta du visar oss andra....
    kramkram

    SvaraRadera