onsdag 19 maj 2010

Teknikens under?

Teknik är bra!...när det fungerar, vill säga.

Jag hade tänkt ladda ner nya bilder, men hela tiden kom meddelandet, typ:

Kameran används just nu och kan inte ladda ner bilder!

Ja klart som tusan att kameran används!! Jag försöker ju ladda ner bilder!!!!

Eller så kommer meddelandet:

Datorn kan inte hitta kameran. Se efter om sladden är ordentligt ansluten.

GRRRRRR! Kameran ligger för tusan UNDER SKRIVBORDET!!! Och sladden ÄR ansluten!

Detta händer titt som tätt, men denna gång gav jag upp. Inga bilder - inget inlägg.

Dessutom kändes det som om jag inte kunde hitta mig själv heller. Kanske jag också ligger under skrivbordet, med en sladd i rö...oj, fel bokstavsordning...örat?

Datorn kan inte hitta Elle just nu, försök senare?

Nöjde mig med att kolla in snabbt i andras inlägg, lite i smyg liksom...*blink*

Men så upptäcker jag i bloggen Ljuvligt Lantligt att jag blir UTMANAD!!!
Kanske en uppgift som jag klarar av, för det handlar om att visa den tionde bilden man har i bloggen.
Ok Git, skyll dig själv!
Inget märkvärdigt kanske, bara en bild på en av mina väluppfostrade orkidéer.


Du vet väl var de hamnar när de inte blommar...? Straffrummet!
Kanske bättre än din halvtaskiga bild på en målande blivande make? *fniss* Nåja, trevliga underarmar verkar han ha iallafall... *blink*


Denna bild har jag helt fräckt tagit ur Gits blogg, UTAN att fråga om lov!!!

Ja, fortfarande BLIVANDE make....det är väl där skon klämmer, anledningen till att du utmanade just MIG. Till den som inte följer Gits blogg, kan jag tala om att jag "upplyste" henne lite diskret med att det nog är dags att gifta sig, INNAN nån annan tar hennes hantverksbegåvade (Camilla, det vore väl något? En man som kan fixa och dona!!) sambo med förmåga att överraska sin kära med både den ena och den andra uppmärksamheten.
(Jag undrar fortfarande var man hittar såna män...*ler*)

Min kommentar ledde till ett frieri i bloggen!
Nu väntar jag bara på en inbjudan till bröllopet...*harkel*
Jag är för övrigt i Skåne kring juli-augusti...så snabba på med förberedelserna! *blinkblink*

Vädret här är FORTFARANDE kallt och vått...och jag tillbringar den mesta tiden inomhus. Om ni letar efter mig, hittar ni mig antagligen krypandes under skrivbordet bland alla sladdar. Jag är ansluten till den grå!

Ha en bra onsdag!
Kram

PS. Fler som vill utmana mig nu?? *hånler med glimten i ögat*

7 kommentarer:

  1. Haha...Du skriver ju så roligt och bra du gumman.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Skulle aldrig komma på tanken att utmana dig ... jag är ju inte dum, vet du *skrattar*! Dock skickar jag värmande tankar till dig och är det hos dig som hos mig att det finns råttbon under alla möbler, t.ex där du håller till just nu?
    :)

    SvaraRadera
  3. Elle...u are freaky! *fnissar*
    Ja vad finns det att säga, har lärt mig att man inte leker med dig i första taget för då åker man på spö ;)
    Kanske gifter vi oss i sommar, kanske inte..(han är MIN oavsett!)hur som haver så bor vi ju i skåne så ni är hjärtligt välkomna!! *Ler*

    Kramen!

    SvaraRadera
  4. Ja teknikens under kan vara enerverande i bland,men du skriver så underhållande så det går bra utan bilder..... tills du fått kontroll över sladdar å kontakter*ler*
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Jag har precis köpt en ny mobil med en bra kamera. Problemet är att jag är så jävla ointresserad av teknik, att jag inte riktigt lärt mej varken telefonen eller kameran än. Har också försökt föra över bilder till datorn, men det var så mycket krångel att jag gav upp. Får försöka en annan dag, då jag har tid och lust.
    Jag skulle också behöva en karl som inte har två tummar i handen och cement i arslet!
    Nån som har en ledig bror, vän eller ex?
    Eller också går jag ner på stan i helgen, då vi har "Springpride" i Eskilstuna. Kanske finns det nån aktiv, händig kvinna åt mej!
    Jag är snart öppen för allt ;)
    kram

    SvaraRadera
  6. Hej Elle! Försöker komma igång så sakteliga, men det är fortfarande rejält "stökigt" här!
    Jag brukar inte håla på med utmaningar, men det är kanske inte försent att börja, den här tyckte jag var lite kul, fins ine hos mig och jag har bjudit in dig att delta! (ler)
    helt frivilligt, jag vet att det är lite "jobbigt" med sådant här ibland!
    Ha det Bäst!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  7. Oj, här hamnar man mitt i värsta kampen, utmanarnas mästare, eller något liknandne.
    Och visst, det vore inte fel med en handy man, men eftersom bigami inte är tillått i Sverige får jag väl dras med min "konstnärlige filosof" till man.:)
    Verkar vara komplett omöjligt att hitta en man som fixar allt. Det verkar som om Gud hade slut på färdigheter efter att ha skapat oss kvinnor, så han fick fördela ut resten till männen lite hipp som happ.:)
    Min fick ju som bekant tummen på fel ställe, teknik fixar han inte heller:( så här får man klara sig själv när något krånglar, vilket teknik nu för tiden har en tendens att göra lite VÄL ofta.
    Men du har ju en hel "drös" med karlar runtomkring dig som du kan fråga:) så du får ordning på kameraeländet någon gång. De kanske kan få dit sladden till rö....jag menar örat på dig också, så det blir lite fart på dig.:)
    Jag tänker INTE ta upp någon utmaning:) sådant hinns inte med, har inte ens datorn på varje dag längre, följa andras är mycket roligare:)
    Ha det så bra din äktenskapsmäklerska!
    Camilla

    SvaraRadera