lördag 29 maj 2010

Ännu en utmaning....

Eva med bloggen Mina dagar hade fått en utmaning, som hon nu skickade vidare till "den som känner sig utmanad". Vet inte varför, men jag kände mig nog lite utmanad där...*ler*

Utmaningen:
Visa ditt skafferi!

Ok, nu har jag ju inget snuttinuttigt skafferi med vita hyllor och en massa tjusiga burkar och lådor, blandat med blommor och hemlagad sylt.
Jag bor i ett modernt hus och har ett modernt "apotekarskåp". Det är min variant av skafferi!
Här ena sidan...



Andra sidan...

Sedan jag skaffade ett par glasburkar och korgar att förvara mat i ser det hela lite prydligare ut. Nej, jag har faktiskt inte "piffat" till det speciellt för fotograferingen. Jag gjorde en liten rensning förra veckan. Kände väl på mig att en utmaning var på väg...*blink*


Nog är det praktiskt med ett sådant skåp i köket, men ibland drömmer jag om ett "riktigt" skafferi med vita hyllor med tjusiga burkar och lådor...*ler*

Nu hoppas jag att NI känner er utmanade att visa era skafferier...
Jag nämner inga namn, men hoppas att ni alla tar åt er utmaningen!

Igår berättade jag om vandringen vi skulle göra med min dotters Kindergarten. Vi hade tur med vädret. Det slutade att regna och vi hade ett helt perfekt väder, varken för varmt eller för kallt, vindstilla och PERFEKT! Det är sällan man inte har något att klaga över vad gäller vädret - gårdagen var ett undantag.
Det enda vi kanske hade att klaga över, var att man ett par timmar innan vandringen hade kört med stora maskiner skogsvägen, vilket ledde till att det var mer lera än väg. Detta förklarar varför alla är så utspridda, de flesta gick i skogen istället.


Väl framkommen till byns sportplats, bredde man ut ett täcke där alla lade den medhavda maten. Visst ser det härligt gott ut...


Sen satt vi på våra täcken och hade picknick! Ett par lekar blev det också innan vi körde hem.
Men ingen vila, ingen ro, på kvällen kom min väninna och hennes två hundar förbi. De ville ta en kvällspromenad. Jag och de små följde gärna med. Vi gick förbi hos de nyfikna kalvarna...


Nästan för söta för att hamna på tallriken...


7-åringen plockade ett par blommor till mamma....



Vi kom hem sent och alla somnade utmattade i soffan...*ler*

Ikväll är det Grand Prix, kanske jag sätter mig och slötittar ikväll. I år medverkar Tyskland med den 18-åriga Lena som sjunger en rätt trevlig och dansvänlig låt. Den spelas titt som tätt i radio och man känner ofta ryckningar i benen och det är svårt att stå stilla...*ler*


Önskar er alla en skön lördagkväll!
Kram

5 kommentarer:

  1. Det där saknar jag ibland.
    Att få göra små utflykter med dotterns klass.
    Nu går hon ju i 7:an och jag får knappt gå förbi skolan för henne.

    Helt underbar bukett du fått. Passar ju bra, för i morgon är det ju Mors dag här i Sverige.
    De vackraste blommorna är vanliga ängsblommor!
    OM jag någon gång skulle gifta mej, skulle jag vilja ha en sån bukett eller helst mina favoriter, gullvivor!
    Ha en bra kväll vännen!
    kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar bukett du fått den slår alla köpta blommor.Vilken utmaning du fått ...den vill jag inte ha*ler*men jag har en award till dig på min blogg.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Vilken FIN bukett! Mkt finare än köpta blommor.

    Tack snälla för din fina kommentar idag. Du frågade efter flera bilder på gårdsbutiken och caféet. Jag har gjort en facebook-sida som heter Nya Ogräset. Där ser du flera bilder, men det kommer bilder undan för undan på min blogg också.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera