tisdag 4 maj 2010

På bättringsvägen

Ungar är inte normala!
Eller är det så att de är normala och vi vuxna har blivit konstiga?

Min lilla dotter låg sjuk på soffan i nästan två dagar. Sen började man märka att hon är på bättringsvägen. Det första hon gör då är att börja prata. Som ett vattenfall!! Det är det hon gör från morgon till kväll, pratar, sjunger och dansar.
Vi brukar säga på skoj att vi inte behöver någon radio. Hon står för underhållningen.

En gång ville jag köra iväg dottern och 7-åringen någonstans. Dottern sade:
"Mamma, du behöver inte sätta på radion....jag kan sjunga!"
7-åringen tittade ut genom fönstret och sade torrt:
"Jag tror nog att mamma hellre lyssnar på radio..."

Nej, vi lyssnar gärna till hennes sjungande. Idag i bilen sjöng hon med sin favoritlåt av Marit Larsen. Vissa meningar får hon till riktigt bra nu, fast hon inte kan engelska. Ett par år till och hon kan säga:
"Släng dig i väggen Marit Larsen!!" *blink*

Igår var jag iväg och hämtade 7-åringen i skolan. När jag kom hem stod maken ute och pratade med en granne. Till min förvåning ser jag min dotter utomhus, iklädd gymnastikskor och morgonrock över pyjamasen...ståendes vid blomrabatten med en vattenkanna!


"Du är inte klok! Står du här i morgonrock och vattnar blommor!?" sade jag förvånat och insåg att hon nu var på bättringsvägen
Min man skrattade bara och sade:
"Sådan mor, sådan dotter...."

Vet inte alls vad han menar med det! *ler*
Kan inte minnas att jag stått i morgonrock och vattnat blommor...eller har jag kanske det?

Ha en fortsatt skön vecka!
Kram

6 kommentarer:

  1. Ha,ha ... förhoppningsvis hade du åtminstone pyjamas! *ler*

    SvaraRadera
  2. Kul att du tittade in till mig!
    Så härligt med barn, pratande, sjungande ja alla! Ja det är väl så att barn gör som vi vuxna gör, inte som vi säger...
    Hoppas de håller sig friska nu!
    Ha det gott, kram Sussi

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att hon är på bättringsvägen. Det är alltid så trist när de små (hmmm, inte alltid så små då) är sjuka.
    Ska man inte vattna i morgonrock? ;))) Bättre det än utan i alla fall (fniss)
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  4. Ungar är underbara,skönt att hon börjar tillfriskna....någon måste ju se till att blommorna vattnas *ler*
    Å du....det är klart du ska ha lite fördelar när du bor i Tyskland !

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Jättefin o gullig bild på din dotter! Hon kanske blir en liten trädgårdsmästare....Skönt att hon mår bättre! Ha en bra dag vännen! Kramis Therese

    SvaraRadera
  6. Hahahaha....pratar som ett vattenfall. Känner verkligen igen det! Ibland skulle jag vilja ha sånna där gula öronproppar som jag diskret stoppade in i öronen när vattenfallet brusar som värst;)
    Måste dom ALLTID prata?

    Elle, vilken underbar bild på den vattnande dottern!! Såååå gulligt!!
    Hoppas du känner dig lite bättre nu!!
    Kanske skönt med miljöombyte (som du skrev att du ev. ska göra) Ibland behövs det!
    Sköt om dig!
    Kram Eva

    SvaraRadera