måndag 15 augusti 2011

Skitbra dörrmatta!

Söndagar kan vara rätt långtråkiga i Tyskland . Affärerna är stängda och allt är dött.
Lite rastlös kände jag att jag ville besöka en loppis.
Kanske ska tillägga att det fanns en viss tendens till ökad luftfuktighet.
För att förtydliga: Det ösregnade som bara f-n!
I tron att loppisen skulle vara vid en affär med regnskyddad parkering satte jag mig i bilen med familjens loppisintresseförening:
En köpvillig och helmotiverad 8-årig son - utrustad med 7 Euro.

Väl ankommen till den affär där jag trodde att loppisen skulle vara vid insåg jag att affären hade flyttat nån gång under 19-hundranånting och att det nu inte alls hade en regnskyddad parkering längre.
Mycket riktigt, när vi kom fram var parkeringen tom på både försäljare och besökare.
*suck*
Vad gör vi nu? tänkte jag ännu mer rastlös. Erkänner dock att jag hade en liten nödlösning i bakfickan. De enda affärer som har öppet på söndagar under sommaren är:
Plantskolor och blomaffärer!!!
Det blev ett par blommor till rabatten. Men jag hittade även en dörrmatta. Den var smal och passade perfekt till kanten utanför ytterdörren. Köpt!


Jag lade stolt ut den sent igår kväll. Trevligt inbjudande hälsning, tyckte jag.
Skitbra, tyckte någon annan under natten. För imorse när jag klev ut mötte mig följande "hälsning"...


Skitbra matta!

Hur glad blir man av att, efter nio timmar ha en nerskitad matta. Fläcken är förorsakad av bär (Såg man på kärnorna i hälsningen).Någon som vet hur man får bort den?


The Fläck

Det var min start på nya veckan. Blir skitbra. Typ.
Ha en bra vecka du med!
Kram

5 kommentarer:

  1. Det verkar vara skitkul hos dej just nu...
    (fläcken bleknar nog med tiden..)

    Den där söndagstristessen kommer jag ihåg från Tyskland.
    Idag är det måndag och alla affärer är öppna!

    Jag ska börja jobba snart, semestern över för i år.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Förlåt att jag skrattar... ;o))

    Har själv varit med om det där, men i ett hyreshus med "loftgångar"... Vet än idag inte om hunden gjorde det själv eller om grannarna la dit skiten.... (Dom var nämligen lite putt på oss för att vi anmält dom för partajande 5 dar i veckan dygnet runt.)

    Kollade på Husmorstips.nu och där stod det att man kunde försöka med en fuktig tygbit doppad i bakpulver.

    Om den inte lossnar så kan jag trösta dej med att snart kommer det andra fläckar och då syns inte skiten...... ;o))

    SvaraRadera
  3. Du har ju sett fotot på "baksidan" av mej på Fru Venus blogg.... ;o))

    Kanske det hjälper till lite i "bildbyggandet"...

    SvaraRadera
  4. Näsch, vad gör man, tvättar med citronvatten, kanske....det är ju bra på att ta bort det mesta.
    Den var i alla fall snygg mattan.
    Här är det höst, huuuh, liiiite tidigt.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Cool matta men lite mindre cool fläck!! Kram Lotta

    SvaraRadera