onsdag 10 augusti 2011

Bönhörd?

Jag vet inte riktigt, men jag tror att jag blev lite bönhörd igår.
Utsikten som inspirerade mig till "brevet till Gud", såg ut så här...




Ingen som avundas mig där va?

Sen skrev jag inlägget och plötsligt klämde sig ett par solstrålar fram mellan molnen.
Jag är inte direkt religiös. Mer så där tvivlande 50-50 troende. Men när solen kom fram var det som om Gud hade hört mig och gav mig ett litet tecken på att han eventuellt är lite mer samarbetsvillig vad gäller vädret i framtiden.
Efter inlägget såg utsikten nämligen ut så här...


Man blir lite fundersam...
Hursomhelst...tack Gud...!

Så här ser det ut idag. Vet inte vad som kommer, sol eller regn. Antagligen både och.


Jag har nu fått en del informationer om det verkliga vädret på åland. Jag kan meddela att det regnat mycket på andra delar av ön, så kuliss-metoden hos Fru Venus kommer att kontrolleras de närmaste dagarna. Det pratas även om att alla besökare blir mutade och tvingade att säga att vädret är fint...
*ler*

Jag fick även ett mail från en lite halvt chockad släkting, som undrade om jag inte visste vad "Venusberg" är?!!
Sen fick jag en bifogad förklaring ur Wikipedia:
Mons pubis, mons veneris, venusberget, kallas det fettrika område som blir hårbeklätt i puberteten och som buktar ut framför kvinnans yttre blygdläppar, labia majora. Det är en del av de yttre könsorganen hos kvinnan, vulvan. Området ligger framför blygdbenet, pubis , vilket är grunden till dess latinska namn.

Tack...men lite sent att komma med blommor och bin nu va? Jag VEEEEET vad ett Venusberg är!!!
(Typiskt föräldrar...)
Alltså, Venusberget är i Blogglandia det berg som Fru Venus sitter på med sina bloggkompisar!


(Snor samma bild en gång till....)

Men till ordet "Venusberg" har jag egna och mycket enklare förklaringar.
Ett venusberg är antingen ett ställe som
- bloggerskor gärna SITTER på
eller
- män gärna SÄTTER på

Mycket enklare kan man inte förklara det, tycker jag.
(Usch, nu blev jag lite oanständig igen...sorry. Kunde inte låta bli.)

Vill ni ha sol i augusti?
Låt oss alla nu be en bön tillsammans.
Gode Gud...

Ha en fin dag!


PS. Har du nu sol, finns det två möjligheter. Antingen har du bra kontakt med Gud - eller så heter du Fru Venus.

9 kommentarer:

  1. Det är faktiskt sol här nu ;) Men storm!

    SvaraRadera
  2. HA HA HA, ja du har rätt vad gäller venusberg och jag gillar din förklaring! Vi är faktiskt förvånade över vädret här. Mannen ringde just och sa att det ösregnar i stan(?) och ibland när vi varit ute på sjön i solen hela dagen ringer hans föräldrar och frågar vad vi gjort i regnet hela dagen för det har regnat på den västra sidan av Åland(?) Mysko, men skönt för oss :-) Idag har vi faktiskt fått sju droppar regn ;-) KRAM

    SvaraRadera
  3. Solen lyser alltid på Åland och speciellt hos fru Venus, för som jag har konstaterat, solen lyser på de goda! Så är det, bara!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Sol just i detta ögonblick men det har varit skurar till och ifrån hela dagen. Hyfsat mulet men som sagt fick man ännu en ledig dag så får man vara nöjd så ;-)

    Så nu har du redat ut det... fösökte hänga med i svängarna och tror jag lyckades, ha det gott i solen min sköna! Ingela på Hållplats Åhus som inte kan nå dig på annat vis än som anonym

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  5. Jo men lite religiös är lätt att bli ibland, jag har ett gäng skyddsänglar som ständigt följer mig hack i häl. Det är skönt :)

    Ha ha typiskt föräldrar, de verkar tro man är evig oskuld... Blir man själv liiite grov i munnen rodnar de rart.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Undrar jag om man ska tillbe den ene eller andre? Venus eller Gud? Här har vi iaf väder idag! Alla sorter och temperaturer!
    Kram vännen och jag skickar en önsknig till gud att han ska skicka sol till dej för jag tror du har haft lite dåligt med det i sommar!

    SvaraRadera
  7. Då har jag nog lite kontakt med Gud just nu...solen lyser lite lagom, men du...på det där Venusberget skulle vi gott kunna sitta och prata om ditten o datten, livet å sånt du vet..vi å några fler bloggare, kramar om lite extra och önskar sol åt dig min vän/caja

    SvaraRadera
  8. Den där uppe tycks ha tänkt att hon/han kunde skicka det till mig istället..uj vilket väder det har varit idag. Förklaringen till venusberget visste jag redan, he he.

    kram!

    SvaraRadera
  9. Hoppas solen kommer, det verkar ha varit skralt med det i Tysklandet i år.. packa dej hit, här skiner solen (idag:))

    Kram Marie

    SvaraRadera