torsdag 18 augusti 2011

*moahahaha*

Det måste ha rotats rejält genom mitt kylskåp i förra inlägget.
Man har försökt analysera mina mat (o)vanor, försökt gissa sig till vad jag lagar för mat och vad jag undviker, letat fläckar jag missat under städningen och efterlyst fler tyska varor.
Jag fick nämligen kommenteren
"Var har du gjort av Nutellaburken? Jag kan inte hitta den."
Snacka om att ROTA igenom mitt kylskåp!! *ler*

För att klarställa fakta innan jag fortsätter att utveckla detta tema:
Jag äter inte Nutella!
Men det hindrar inte resten av familjen från att göra det. Har även en kompis som ofta frustäter ett två cm tjockt nutellalager på allt som påminner om bröd.
Men ni kommer sällan att hitta Nutella i ett tyskt kylskåp. Iallafall inte i mitt.
Jag läser texten på Nutellaburken. Där står det:



Förvaras i RUMSTEMPERATUR.
Öppnat glas bör förbrukas SNABBT SOM F-N.

Nej, riktigt så står det inte, men "zügig" betyder ungefär "så snabbt som bara den".
Inte konstigt, på så sätt säljer de ju mer. Ät snabbt, köp nytt snabbt!
Ursäkta om burken ser lite fettig och sliskig ut, men det beror på att Nutella ÄR fett och sliskigt!

Alltså mina...eller de andras...Nutellaglas hittar ni bredvid kylen, i apoteksskåpet.


Eftersom ni ändå förstorar upp bilden för att kunna rota bättre, har jag haft vänligheten att markera burkarna med pilar för att underlätta sökandet. Varsågoda.
Caja, jag hoppas du är lika imponerad av ordningen här.
Det är med Nutellaburkar som med marmeladburkar, nästa burk öppnas innan den första är slut. Det är förklaringen till att man hittar mer än en i skåpet.
Jag tror att de är nästan tomma, alla tre...*moahahaha*

På tal om tom, känner jag mig lite tom i bollen av trötthet. Ska dock försöka att aktivera de små grå för att eliminera en del pappersarbete på skrivbordet.
Vill ha ett fritt huvud innan jag tar min semester.
Ja ert lov kanske är slut nu *moahahaha*, men vi har tre veckor kvar!!!
Äntligen ska jag ge mig iväg på en liten resa, nu är det min tur att snart ta semester.
Vart resan ska gå?

*moahahahahahahahahahahahahahahahahahaha*
Jag kommer att göra västra skånes vägar osäkra. Se upp för "Silverpilen"!!!
(min gamla skrangliga, men absolut rostfria, Golf...) ´
Glöm inte att dra ner alla persienner och låsa alla dörrar! Vem vet...*moahahaha*

Njut av lugnet (så länge det varar *moahahaha*) !!

PS. Jag skojar inte, jag äter verkligen inte Nutella!!

16 kommentarer:

  1. Nutella ... vet inte ens om jag smakat någon gång :)

    SvaraRadera
  2. Nutella, vet inte om jag ens smakat någon gång :)

    SvaraRadera
  3. Absolut är jag även impad denna gång!! Hrmmm...skåne...ska vi höras då???/caja

    SvaraRadera
  4. Inte äta Nutella?? Gå till doktorn vännen ;-) Mellanlandar du nånstans i Sverigelandet där jag kan tänkas dyka upp? Morgonsolskram

    SvaraRadera
  5. Östergötland då???
    Jag kan ha en burk Nutella här till dej och säger inget till någon om du frust?äter den!!
    Frust?
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Om jag haft starkare ekonomi och rygg hade jag dragit som en avlöning och mött upp!! Men det finns ju en goding där nere i södern som du kan träffa ;)
    Kram

    SvaraRadera
  7. HA HA! Du gjorde min morgon :D
    Minns hur jag under tre veckor i Tyskland vande mig vid Nutella på mackorna och Vollmilch i glaset med nån Oboy i till frukost...
    Hemma åt jag gröt, snacka om kulturkrock.
    Trevlig resa!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Då känner jag mig någorlunda säker...
    Nutella, vilka minnen!

    kram

    SvaraRadera
  9. Nutella, nej tack men barnen och exmannen hade inga som helst besvär med att kleta det på brödet....

    Om du har tid och lust skulle vi kunna hinna med en fika och jag tar med Caja eller om hon tar med mig men det hade varit så kul att få (krama) träffa dig...

    Trevlig resa och mycket Kärlek.......Malla

    SvaraRadera
  10. Jag har aldrig i hela mitt liv haft en burk Nutella hemma och jag har heller aldrig smakat Nutella, jag är t o m inte riktigt säker på när man egentligen använder det.....
    Gott, ska du på semester, det tycker jag låter väldigt klokt! Kör försiktigt!
    agneta kram

    SvaraRadera
  11. Nutella är gott! Jag kanske ska ta och fota mitt kylskåp och visa. Så fort blogger får för sig att fungera...

    SvaraRadera
  12. Nutella....? det trodde jag var något som dom äter i Amerika...

    *känner mej lite dum i huvudet*

    SvaraRadera
  13. Vad duktig du är! Men lite Nutella ibland, kan vara gott. En tesked bara...

    SvaraRadera
  14. Tack för informationen... *känner mej smartare och skrattar lite*

    Det finns ju dom som vägt över 700kg och levt...!?
    Men att ha det som mål i livet..?
    Fast de e ju klart att det går ju faktist att leva på det.. Det har jag sett på TV.

    *lite allmänbildning har man...* ;o))

    Det finns karlar som betalar för att tjockisar sitter på dom... Så när jag nu tänker lite djupare på hela saken så kanske det är en slags karriär i alla fall...

    SvaraRadera
  15. Tack, fina du, för ett härligt inlägg, jag ler för mej, själv med hela ansiktet....

    Kramar

    SvaraRadera