lördag 6 augusti 2011

Ensam Ellöö

Jag har inte riktigt vant mig vid att barnen börjar bli stora.
Inte nog med att mina tonårspojkar försvinner ut till arbete eller kompisar.
Nu börjar de "små" blir stora och självgående de med.
Imorse ville de inte äta frukost hemma. De hade bråttom, eftersom de hade bestämt träff med ett par nya kompisar vid "kojan". Alltså packade jag ner lite mackor, frukt och godis. 8-åringen ville ta med två flaskor med dricka (= 3 liter) men jag tyckte att en räckte.
Sen försvann de iväg till skogen i full fart. Jag hann knappt ropa hejdå.


Det här är lille grannkillen. Han är inte stor nog ännu att ge sig iväg på egna äventyr. Men han börjar prata nu och ropar "Ellöö" när han ser mig. *ler*

Vad gör man när man sitter ensam hemma?
Kanske dags att äntligen ta hand om pappershögen på skrivbordet.
Ni vet, min absoluta *kräk* favoritsysselsättning.

Jag hinner inte mer än tänka tanken, för nu är barnen hemma igen!!!
Kompisarna skulle iväg med sin mamma någonstans.
Vad synd....nu får jag ta hand om pappershögen en annan dag.
Verkligen inte alls synd. Ja, jag ville verkligen inte sätta mig vid skrivbordet!

Vad hittar du på idag?
Fru Venus fyller idag 29 år...igen...så om inte annat kan du kolla förbi hos henne idag och gratta!

Ha en skön helg!

13 kommentarer:

  1. Jaa, tiden går och dina barn växer upp och blir stora, det måste ju iofs vara skönt att dom blir "färdiga" och allt sånt där....
    Ja, Venus hnón fyller år hon.
    Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra, än har det inte blivit något alls....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Började dagen (för flera timmar sen) med att äta yoghurt och >tyska< blåbär till frukost=)

    Sen då...virkat några rutor...tänt ljus...pratat med "lilla" dottern som är 17 år och på väg ut i livet...vill att dagen ska gå lååååångsamt...snart är det måndag och lååååångt tills nästa semester...

    Önskar dig en fin dag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Sikken (skånskat uttal) tur att de kom hem precis så lägligt du...pppiiiuuuwww...

    Pappershögen försvinner inte, den kan du ta en annan dag som de är ute på vift ;-)

    Fast du..ett sätt att få den att försvinna är att sätta tvärdrag en blåsig dag...fundera på det iallafall... ;-D

    pöss på dig Ellllöööö/caja

    SvaraRadera
  4. Jag har just gått min promenad, så nöjd. Snart lunch och ... det vanliga eller ngt annat! ;) :)

    SvaraRadera
  5. Ibland tar det tydligen för lång tid att bestämma sig för vad man ska välja... utbudet brukar vara stort...jag vet!

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  6. Håller med Caja! Sicken tur du slapp pappershögen!
    Idag har jag haft lilla, lilla barnbarnet här :) 3½ vecka är han nu!

    SvaraRadera
  7. Men om det regnar och papperhögarna växer dej över huvudet så kom hit och sola ihop med mej och Vreskatt, vetja!!
    Välkommen!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Det var ju smart tänkt, då slapp du ju alla tråkjobb!
    Jag brukar slipa o måla när jag har måsten som måste göras...alla medel är tillåtna, he he.
    Jag har bott i Rosenheim utanför Munchen och Hamburg. Det var goa tider dé!

    Ha det gott och kul att du vill följa mig!
    Jag lägger dig på min lista..

    Kramen Tina

    SvaraRadera
  9. Du bor i en dröm, hoppas du är medveten om det! :0) Den utsikten skulle en och annan kunna döda för! Jag har också hört att många av de buxbom som importeras till Sverige kommer från Holland. Jag är i och för sig inte så förvånad över att en växt som är så otroligt utbredd blir drabbad av sjukdomar tillslut. Bättre att använda sig av växter som redan finns naturligt i floran där man bor. Jag tänker ge mig ut i skogen här intill och gräva upp lite gran och en som jag ska göra mitt bästa för att formklippa! (Med bondens godkännande såååklart!)

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  10. Det verkar gå för runt hos dej! Så är det ju med barnen omkring sig. Men ibland när man blir själv kommer man inte till skott med nåt vettigt, som att sortera papper. Som om det vore vettigt en lördag:)

    Kram

    SvaraRadera
  11. Ibland funderar jag på att bli en "seriös" bloggare igen! (ler) Allt för att få underbara kommentarer igen ifrån Elle som har en speciell plats i min blogghjärta!
    Fast jag har koll på dig ska du veta och en dag så kommer jag och Lilla Frun mullrandes med vår Husbil och ska noga kontrollera att du städat ordentligt!
    Ha en fin fortsatt sommar!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  12. Kan undra om det blev nåt gjort med papprena...? Själv har jag gjort momsredovisning i helgen, många timmar och inte alls kul.
    Ha nu en fin start på den nya veckan!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Elle, Elle första arbetsdagen är inte slut ännu, den har bara pågått i tre timmar...kan ännu inte uttala mig om jag har överlevt eller inte:/

    Kram,
    Regina

    Ps. bloggar hellre...men säg inget:P

    SvaraRadera