fredag 12 augusti 2011

Bilar kör över barnen i parken!!!

Igår hade vi en solig dag. Med betoning på EN....
De stora pojkarna var och jobbade, så jag passade på att uppfylla de "små" barnens önskan om att åka till en park i närheten.
Vi kom t o m ihåg att ta med lite bröd och började besöket med att mata änderna.


Ett ÄNDlöst matande. Det är ett skådespel att se 78 änder slåss om EN brödbit som faller i vattnet.


Hej, jag heter Kalle och är pensionerad seriefigur. Har du bröd till en fattig pensionär? Har förlorat mina tillgångar på börsen...


Hmmm...vad gör du där...?


Nä, jag vill inte bli fotad. J-a paparazzi!! BLÄÄÄÄÄÄ!!!



Genom parken rinner en liten å. Där kavlades naturligtvis byxbenen upp och barnen lekte med de medhavda bägarna. För det tänkte "vi" också på innan vi körde.
(Det är bra att ha barn som tänker med, när man lider av ständigt återkommande alzheimer.)

Är det så illa med minnet att hon nu glömt vad rubriken handlar om? tänker ni kanske vid det här laget.
Nej, nu kommer det. Parken hade varit en idyll egentligen...


...om det inte hade varit för att man
kör bil med 70 km/h genom parken!!!
Massor av bilar kör över lekande barn här!! DAGLIGEN!!
Ok. När jag säger "kör över" är det med betoning på "över",
eftersom det går en vältrafikerad väg ÖVER parken.
Mitt över ankdammen. Fint va...?


Lägg märke till 70-skylten på bron.


Jag ljög inte. Bilarna kör "ÖVER" barnen i stadsparken.
Vet inte om det är avkopplande egentligen att ständigt höra lastbilar som dundrar över en när man vistas i parken.
Men barnen hade kul och det är ju huvudsaken!

Jag vill ju inte låta bli att bli tjatig. Men gissa vad vi har för väder idag....

Ha en skön fredag!
Kram

PS. Svaret är "regn", naturligtvis. Medan Fru Venus sitter och solar...naturligtvis.


15 kommentarer:

  1. Nä. Idag ligger jag och solar ;-) Med Totsie på magen. Annars är parken jättefin, men synd på bilarna.... KRAM!

    SvaraRadera
  2. Jag ska också ut och sola nu...! ;D

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder! Synd med vägen, men den går ju över! Hade varit värre om den gick rakt igenom! Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker park!! Vatten som går att leka i är ju underbart för ungarna!
    Du får reta upp brödätarna till den grad att de överröstar trafiken ;)
    Om jag inte kände Fru Venus skulle jag tro att hon for med osanning! Faktiskt!
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Vet inte vad som har hänt... men det verkar som om Fru Venus delar med sej av solen idag..

    Några strålar tränger in i min igenväxta (pga av regnet) trädgård....

    Man kan bara tacka och bocka... *ler*

    SvaraRadera
  6. Lite dålig planering på nån vänster...

    SvaraRadera
  7. Häftigt, modernt, urbant, allt sånt, klart att bilarna kör där uppe, och de nya, moderna barnen reagerar säkert inte ens....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Glömde: när börjar du måla, måndag? Det bara måste du, en sån talang får inte förfaras! Jag vill gärna se fler alster, tack!
    agneta kram igen

    SvaraRadera
  9. Otroligt vacker park, Elle! Verkligen synd att bilarna ska igenom dar.

    SvaraRadera
  10. En sådan park i min närhet skulle sitta fint, som en rosa tröja! :)

    SvaraRadera
  11. Fick först hjärtat i halsgropen *gulp*...men det gick över som tur var... ;-)

    och du...ÄNDlöst matande *fniss*

    varm kram från ett grått Skåne/caja

    SvaraRadera
  12. Hej där! Vilka härlig bilder och vilken vacker park trots vägbron.

    Trevlig helg på dej

    önskar Ingela på Hållplats Åhus, blåsigt och molnigt här...

    SvaraRadera
  13. Märklig park, jag minns Monets trädgård utanför Paris. Där gick man genom en gångtunnel under Autorouten till andra sidan av trädgården..
    Kändes inget vidare, trodde liksom att det skulle vara lugnt och fint där.

    kram i regnet (eller förhoppningsvis sol idag?)

    SvaraRadera
  14. Kul inlägg, tänk att du bara är 29 år och ändå besitter en sådan livsvisdom...(ler)
    Fint som sagt!
    Ha en fin fortsatt dag!

    SvaraRadera