onsdag 17 augusti 2011

Nyrensat

Fördelen med min bloggfrust igår, var att jag fick för mig att rensa kylen istället.
Förvånas ni också över hur mycket plats man plötsligt har efter en grovrengöring?


Och där..där..där...(oj, det ekar!)...bakom Lättan och mjukosten med Milkachokladsmak.... låg den.
Nej, inte den mögliga blogglusten.
Den mögliga osten!!
Här kör man mest med färdigskivad ost och jag kan tala om att den snabbt blir torr och trist om man inte stänger förpackningen ordentligt.
Och varför hade jag en massa gamla äggförpackningar? I tron att jag skulle få lust att baka kanske?
Kallar man det att ha en baktanke?


Vi har ett - för tyska förhållanden - rätt stort kylskåp!
Och nu är det dessutom rent.
Tack vare en seg dator med bloggproblem.

Har ni lagt märke till att man i kylskåpsreklam fyller det med grönsaker?
Ser nu att min kyl ser allt annat än nyttig ut. Men grönsakerna förvarar jag för tillfället på annat ställe. Till de som oroar sig över mina matvanor kan jag lugna er med att jag äter sallad varje dag.

En bra övergång till veckans mat-vits:
Varför stönar inte vegetarianen när hon har sex?
*funderar*
*funderar*
*hm?*

Hon vill inte erkänna att hon njuter av en bit kött!

(Nu kom min oanständiga sida fram igen, fy, fy, fy!!)

Och vad blev det för mat hos Elle då? försöker någon kanske klura ut av innehållet.
Svar: I papperspåsen till höger i mitten har jag köttfärs. (förstora bilden så kan du beundra mitt nystädade kylskåp lite närmare)
Det bidde pannbiffar!

Vad lagar du för mat idag?



14 kommentarer:

  1. Ha ha ha .... jag gillar den där vitsen!!
    Väldigt mycket....

    Lycko du som bara hade ett kylskåp att rensa..

    Här rensas det gamla flyttlådor. Fy fasen vad skräp man sparar på.

    Och vet du varför blondiner har blåmärken runt naveln?? (förlåt alla blondiner...)

    Blonda pojkar är inte så smarta dom heller... ;o))

    SvaraRadera
  2. Undrade just ... Cola, Kiri ... påminner ungefär om vår! ;) (minus Colan då)

    SvaraRadera
  3. Sitter och skrattar för mig själv, varför, jo jag städade mitt kylskåp idag för en timme sen och där hade jag två äggkartonger i den lilla fanns ett ägg av sex, mmmm, harkel, jag lade det i kartongen för tolv ägg som innehöll åtta ägg, en burk med jordgubbsylt och en hallonsylt som det bara var bottenskrapet kvar i och rätt så äckligt, visst hittar man mycket som man aldrig trodde fanns i ens kylskåp....
    Kul historia, ska berätta den för min vegan-vegeterian dotter men jag vet inte om hon kommer att uppskatta den, men jag gillade den hahahaha!!!!!!
    Massa kärlek till dig......Malla

    SvaraRadera
  4. Den där vitsen var riktigt fyndig!
    Städade mitt innan semestern och det står sig ganska bra. Philadelfia är så gott, har ingen aning om vad det blir till middag. Vet bara att jag är superhungrig!

    kram o hej från mig!

    SvaraRadera
  5. Skoj med lite fräckisar så här en huvudvärksonsdag :) Tror inte jag ska städa mitt kylskåp idag... Var har du gjort av Nutellaburken, har du gömt den?
    Det blir någon form av tomatröra med bönor och Merguezkorvar till kvällsmat. Blir nog pasta till.
    Kram :)

    SvaraRadera
  6. Men guuuud vilket välorganiserat kylskåp, du är varmt välkommen att komma till mellanskåne för att utöva dina fantastiska färdigheter ;-) ska jag sätta på kaffet med en gång kanske?? va?? va??? jag kan nog rota fram ägg i min kyl med så jag kan baka något smarrigt till oss, kladdkaka??? köper du med dig vispgrädde för det har jag nog slut på?!

    Då säger vi så då...kaffet är klart om en timme ;-)

    Kram fina Elle/c

    SvaraRadera
  7. Här blev det tjejernas favoritsallad, pasta-ost-frukt-nötter-youghurtdressing och rostbiff. Och sjåklaa.

    SvaraRadera
  8. Du är en riktig ordvrängare du...och då menar jag texten innan vitsen=) Undra om det är att sommaren börjar lida mot sitt slut som gör att "alla" städar sina kylskåp? Det finns en massa gammal skåpmat som blivit kvar efter sommarens utsvävningar.

    På spisen puttrar rotmos och köttkorv, yummi! Å sen så blir det med god senap till.

    Ha en fin kväll!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  9. Jag måste också städa mitt kylskåp. Fasar för vad som hittas där!

    SvaraRadera
  10. Visst är det konstigt hur mycket man kan hitta i ett kylskåp (och framförallt vad man kan hitta för konstigt i det)

    SvaraRadera
  11. Svar: en HEL vecka...näää så länge vii jag inte vänta!! Kan vi kompromissa om tiden kanske??? en halv vecka???? visst??? och ja...vi tar fikan där vid sjön där är det skönt och rofyllt att sitta.

    kramelikram/caja

    SvaraRadera
  12. Vad roligt att få se insidan på ett tyskt kylskåp. Lätta är väl det enda jag riktigt känner igen.
    Jo du idag har jag gjort en stor Wok med kyckling, nudlar, rårivna morötter och vitkål.
    Lite hackade jordnötter på gör susen..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  13. samma här!! Pannbiffar alltså.. :)

    SvaraRadera
  14. Mina barn skulle ta fram frukosten i går morse. Sonen hittade messmör och tänkte att det gillar mamma, det tar jag fram. Men hoppsan vad grön och lurvig den hade blivit. Idag lagades det något så "delikat" som Blodpudding hemma hos Fräknis. Med mycket lingonsylt så går det ner.
    Kramis

    SvaraRadera