onsdag 3 augusti 2011

Baksidan av ett mysigt hus

Idag regnar det igen, så jag rotade i bildarkivet lite.
Plötsligt hittade jag bilder som jag inte visat ännu.
Minns ni det mysiga trähuset med den fina trädgården, som jag hade ett inlägg om för ett tag sen?
Jag lovade ju att visa baksidan också.
Glömde det.
Men bättre sent än aldrig!

Finns inte mycket att tillägga, jag låter bilderna tala för sig själv.






Det är med en blandning av beundran och avund som både jag och andra stannar till
och smygkikar över staketet.

Jag är seg och trött idag. Försöker komma igång med nya projekt och funderar på om jag kommer iväg till Sverigelandet i sommar eller inte. Verkar som om vädret är bättre hos er, så det tål att tänkas på.

Vad har du för väder idag och hur fördriver du tiden?

Kram

11 kommentarer:

  1. Idag har jag inte velat vara ute, solen har gassat så jag blev alldeles snurrig. För mycket av det goda kan man säga.
    Jag har inte läst igenom din blogg så jättenoga men blir så nyfiken på var i Tyskland du bor.

    Må så gott! /Tina

    SvaraRadera
  2. Sol, sol, sol, och dagen tillbringades vid eller i havet :-)

    SvaraRadera
  3. Jobbat och sen åkt ut till havet för några timmar på solvarma klippor och salt bad. Helt uuunderbart!!

    SvaraRadera
  4. Ja, det var en fin trädgård, men jag tycker ditt dammbygge var mycket, mycket finare! Ser jag gärna mer av.
    Här är schwuhl idag, tjock och varmt, men inget regn har kommit ner och ingen åska. Ännu.
    Har legat i båten ute på fjorden idag och nu bakar jag bullar......
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. En trädgårdsmästare....harkel....ja, det har jag en här hemma! Hur visste du?
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Jaha, jag har ju själv bott i Tyskland och en av mina tyska väninnor kommer från Köln...

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. Här är det mulet men varmt i dag ,men kl är bara 8,30 så solen hinner nog fram .Fast det ser ut som vi ska få lite sämre väder ett tag enligt smhi.Vad gör jag ? njuter av semestern .
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Hej på dej Elle!

    Vilka fina bilder på en alldeles bedårande trädgård!

    Vet inte om vi har bättre eller sämre väder än er, men jag skulle tro att det är ungefär detsamma. Har nog varit bättre norröver både emot Göteborg och Stockholm... åtminstone har det sagts så från flera håll.

    Finns inget annat att göra än att försöka inte dras med i det där sega... vilket iblnd går lättare än annars. Svårast är första steget tänker jag personligen ;-) Kram Ingela

    SvaraRadera
  9. Idag är det otroligt nog sol o värme här!! Men jag har feber o mår skit så idag blir det soffan för hela slanten.
    Kraaaaaaaaam Git

    SvaraRadera
  10. Det var mysiga bilder men det slår inte bilden på din dotter i det tidigare inlägget, jag säger bara Woaw!!! o grattis till den lyckade bilden <3 att det sen var en härlig utflykt gär det ju inte sämre!

    Men vad kul om du skulle kika in här hos oss i Svea-rike! Vad säger du om att komma till Bokmässan den 22-25 sep. för där är det många bloggare som kommer att träffas o så är du ju expert på temat Tysk litteratur...<;p Har du någon mer att dela med dig av för nu känns det som att Nina Hagen är den som jag vill träffa på mässan men det kanske beror på att man e 80-tals nostalgiker....

    Kramis från en sommarförkyld Pockethexa som ligger med dubbla koftor under ett täcke i vår 25 gradiga sommar

    SvaraRadera