måndag 1 november 2010

Rätt ska vara rätt

Pockethexan, som jag fick award av häromdagen, informerade mig om att hon gett mig fel uppgifter. Man skulle inte alls avslöja tre saker om sig. Man skulle istället nämna tre saker som ligger en nära hjärtat.
Jag vet inte, var ingen hejare i biologi, men jag chansar på lunga, revben...

Dessutom skulle man visa sin favoritbild.

Pockethexan, jag har full förståelse för att det kan bli lite snurrigt hos dig. Den som kollat in till din oumberlige makes blogg förstår säkert varför...*ler*
Du kan ju verkligen inte ha det lätt alltid att koncentrera dig, i det sällskapet...*blink*

Alltså favoritbild just NU är fortfarande (utan att vilja bli tjatig) en av höstlovsbilderna.


Mina två yngsta barn i Lomma hamn.
Det är nog mer känslan jag kände när jag tog bilden, som är viktig för mig.

Tre saker som ligger mig nära hjärtat, är:
1. Alla som jag delar mina gener med! (blod ÄR tjockare än vatten)
2. De riktiga vänner jag har turen att få ha. Såna man kan lita på.
3. NI - mina bloggvänner! Utan er hade denna blogg inte haft en mening

Så, nu har jag rättat till felen. Rätt ska vara rätt!
Här i Tyskland har vi idag helgdag. Första november har bjudit på solsken, men övergår i skrivande stund till en tjock dimma. Tur för mig att jag hann ta en kort promenad först.

Är fortfarande rätt frustrerad över att inte kunna ta kort med mobilen. Börjar bli tjatigt med semsterbilder.
Gissa vem som imorgon kommer att hänga på låset till elaffären. Nu får väl det där jä...tteviktiga batteriet äntligen vara levererat!!

Jag vill även framföra ett enormt stort tack till er som kommenterade i förra inlägget. Ni är helhärliga och kommentarerna värmde och laddade upp mig lite!

I nästa inlägg, d v s om batteriet är levererat, kommer jag att visa vad som damp ner i brevlådan häromdagen....
Nej...det var INTE ett mjukt paket!! (sträcker ut tungan till en viss bloggerskas blivande make! En viss besvikelse ligger i luften...)

Ha en bra start på veckan!
Kram

4 kommentarer:

  1. Grattis till awarden! Hoppas att du får dina batterier.
    Du har inte tänkt på att bli författare! Du är verkligen en hejare på att skriva :0)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Här är en till som håller tummarna för att du får batterier....vill se mer av Tyskland ;-D
    Kram/c

    SvaraRadera
  3. Hoppas du känner dig mer laddad nu!!!!...ler. Ja nu vill jag allt se lite Tyskland igen, fast det blir inte via dina mobilbilder. Åker till södra Danmark imorgon och är borta i 5 dagar. blir en snutt över till Flensburg, men inte för att titta på landskapet...ler. Ha det gott du goa människa!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Men vad nyfiken jag blev nu, vad har du hittat för användningsområde med nålarna?? ja jo jag kan komma på ganska många men då ingår ngn form av tortyr o det vill vi ju inte ;)
    Idag ska vi åka skridskor, får träningsvärk bara jag tänker på det....*ler*
    Kramkram!

    SvaraRadera