tisdag 2 november 2010

Gåshud...

Igår hade vi helgdag här. Maken roade sig med att börja med carportbygget. Vilket man normalt inte bör göra en helgdag i Tyskland. Här får man ju inte ens klippa gräset en söndag.
Men, våra grannar är rätt "normala" och min man försökte att inte föra alltför mycket väsen.

Jag själv tog en promenade innan solen försvann i en tjock dimma. Framåt kvällningen körde jag ner till byns mack för att köpa lite dricka.
Egentligen var jag just på väg till kassan med flaskorna, men vände tillbaka. Vet inte vad det var som fick mig att göra det, kanske gubben som "trängde" sig före eller...
Hursomhelst styrde jag kosan mot tidningshyllan. Jag har minskat inköpet av inredningstidningar drastiskt sedan jag började blogga.
Jag drog ut en tidning och tänkte...det ser ju ut som i Sverige...varför köpa tidning när jag kan njuta av bloggbilder?
Började bläddra igenom den, tänkte att den kanske var värd ett köp iallafall. Skulle just stänga igen tidningen när jag fick upp en sida med ett trähus.


Nejmen, det ser ju nästan ut som...tänkte jag...och i nästa ögonblick såg jag in i Karins ögon!
Ja, det VAR Karins hus!!
Det var verkligen ett stort reportage om Karin!!
Snacka om att få gåshud!
Det är vid tillfällen som detta som jag nu undrar...
VAD var det som fick mig att vända om till tidningshyllan?
Och VAD var det som fick mig att välja just DEN tidningen??
Jag ville rusa till kassan och informera kassörskan om att
"jag vet minnsann vem DET är!!! Hon bor i mina gamla hemtrakter..!!! Hon står på min blogglista, vetdu..." (då är man ju nästan släkt,eller *skryt*)
Men jag insåg att kassörskan inte ens skulle veta vad en blogg är och att intresset säkerligen skulle vara begränsat...och körde istället hem...fortfarande med gåshud...för att informera Karin om min upptäckt.

Har ni inte redan besökt hennes blogg, så gör det!
Hennes soffa fick t o m pryda omslaget...


NU ska jag köra in till stan och hämta mitt nya batteri (tjat, tjat)som äntligen har anlänt! (abstinensbesvär...) Håll nu tummarna att det "bara" var batteriet det var fel på!

Kram

9 kommentarer:

  1. Ja ibland tror jag det är någon mening med det som sker. Kan se den där ointresserade kassörskan framför mig...ler. Men jag skall allt titta in på hennes blogg. Ha en fin dag Elle!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt!! Ja då är man släkt =) Förstår känslan, fick den då jag såg Julia (Julias vita drömmar) på formex =) Haha =)
    Måste kika in i Karins blogg nu.
    Kram Fia

    SvaraRadera
  3. Wow en släkting i tidningen;). Förstår om du hajade till Finns nog en mening med allt, eller mycket iaf.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  4. Tänk va världen är bra liten ibland va?.
    Anar att du sprungit runt bland grannarna och visat att, -titta här va fint vi har i Sverige. Eller har jag fel? :)))
    Såg en gammal klasskompis, från skånetiden, på framsidan av en trädgårdtidning för ett tag sedan, och det var jag ju naturligtvis tvungen att berätta för kassörskan, så där liten lagom malligt så att jag nästan skämdes efteråt:-).
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera
  5. Jag älskar sammanträffanden, såna händelser som inte riktigt går att förklara, de händer utan att man själv är med och styr.

    Tänk att du bott i mina trakter, det var roligt att höra.

    Må så gott! Önskar dig en fin tisdagskväll!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  6. Men du...vad märkligt...att vi bägge "drabbats" av ödets nyck..bara sådär...*fniss fniss*
    Härligt!!
    Kram min kära svensktyska/c

    SvaraRadera
  7. Hej Elle!

    Åh så roligt att få se tidningen! Jag fick en kommentar från en tysk tjej som hade läst tidningen och tyckte det var ett jättetrevligt reportage. Själv blev jag lite tagen på sängen, trodde inte att det skulle komma ut så här tidigt eller ens att det skulle vara i en tidning från tyskland. I vintras hade jag ett reportageteam här från Holland och jag visste att det var sålt till en tidning i Belgien men inte i Tyskland också. I Sverige kommer det i Drömhem & Trädgård någon gång i vinter om allt går som det ska. Ganska roligt är det ju och att jag fick vara omslagsbild var ju helt otroligt.

    Tack snälla Elle för att du bloggat om mig, du gör mig verkligen glad och kul att jag kunde göra dig glad *fniss*.

    Ha det nu så bra i Tyskland och en stor och varm kram till dig!

    Karin

    SvaraRadera
  8. Visst är det häftigt när det händer sådana saker!! Allt i livet händer av en mening, så du skulle bara tillbaka och norpa dig en liten tidning!! Så roligt!!!

    KRAM till dig från mig

    // Inredningsfrun :)

    SvaraRadera
  9. Ja, visst är det knepigt sånt där! Och ändå händer det rätt ofta. Ja, inte att din vän är i tidningen jag tar (eller så kan det ju i och för sig också vara) utan de där konstigheterna. Typ: Plötsligt så händer det!

    Kramis Lisa

    SvaraRadera