måndag 12 juli 2010

Sex laxar i en....

...överfylld och pissvarm bassäng!
Ja, så kände vi oss...jag, maken och de fyra barnen...som sex laxar i en laxask! Bara lite varmare.

Det var min helg. Vi har en tropisk hetta, som inte är normal. Temperaturer upp till 38 grader (om inte mer...*stön*).
Eftersom vi har dåligt med sjöar här hade vi inget annat val än att tränga ihop oss i stans utomhusbad. Ja, för vi var ju inte de enda som kommit på denna infallsrika idé. Det var inte lätt att hitta vatten mellan alla badgäster. Det trista vara att vattnet inte ens var svalkande! Kanske hade man uträttat sina behov i vattnet, för man kunde inte kalla det för annat än pissvarmt. Ursäkta mitt ordval, men hur kan jag annars förmedla känslan? *ler* Men, men, vattnet var ju fortfarande blått, alltid något.


Nåja, barnen var nöjda, mamma lite brun-rödare och kommunens kassa ett par Euro rikare.


I lördags gjorde jag ännu en laddning med hemmagjord citronsaft, det svalkar iallafall i värmen!
I skrivande stund är det idag redan nu, före klockan nio på morgonen olidligt varmt. Var ska detta sluta?

Om ni ser något flyta förbi, är det jag! Och om datorn inte smälter ihop, hörs vi väl igen i dagarna!
Men vi ska inte klaga, för visst är detta bättre än en halvmeter snö och minusgrader?
Eller..?

Glöm inte att dricka mycket i värmen!! Ta hand om er i hettan!
Kram

6 kommentarer:

  1. Jag ryser av blotta tanken på vad det vattnet förmodligen innehöll..... Man skulle tro att kommunen skrattade hela vägen till banken :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Låg ute och sol och bloggade (förväxla inte med vårade!) och så kommer droppe efter droppe... in med kläder från tvättlinan, laptop ... och nu ligger jag en kortis på min säng och det bidde inget regn, bara droppar som tvingar ändå att stänga vissa fönster så det blir mer än bastu ...
    Men det ä sommar!
    :)

    SvaraRadera
  3. Citronsaften ser verkligen läskande ut!!

    Här har vi lite mer lagom temperatur(ca 25), det blåser lite idag också, så jag kände att jag inte "behövde" bada när jag var på stranden idag! ;D

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  4. Gillar inte heller offentliga toal...ursäkta pooler skulle det vara:) Här svalkar vi oss i Mälaren eller Hjälmaren just nu, för vi har ju nästan samma värme här. Som jag älskar för övrigt. Bara man slipper göra något, för att klippa gräs eller annat får vänta. Man bara gliiider omkring och äter glass.
    Såg riktigt svalkande ut med citrondricka.
    Ha det sköööönt i värmen!!!!!!!
    Camilla

    SvaraRadera
  5. Angående det där ABC.. tror jag att jag väntar till det kommer ett rejält åskväder...........ja, just ja, då får man ju inte ha datorn på. Hur ska jag då göra????
    Vi får väl anna se när tid infinner sig.

    SvaraRadera
  6. Det där bassäng besöket lät verkligen inte lockande. Nu tar det ett par dagar till innan jag slipper till havet igen, så jag får försöka klara mig i värmen.Visst har vi också en utomhusbassäng här i vår by, men jag brukar inte besöka den. Döttrarna däremot ska dit i dag.
    Vi har lite svalare än er. I dag väntas det bli 30 grader hos oss.
    Ha det bra i värmen! Kram Kicki

    SvaraRadera