måndag 4 januari 2010

Söndagspromenad i snön!

Igår blev det en liten söndagspromenad med maken i skogen, medan barnens pulkor blev dragna av grannens quad. De var alldeles för snabba...


...för min sega mobilkamera! Där försvinner de i full fart!
Gissa om de hade kul! Nästa gång följer jag nog med på en liten tur jag med!
Jag och maken såg ett rådjur som stod mellan träden och tittade nyfiket på oss...den som har bra ögon, levande fantasi och ett förstoringsglas kan se rådjuret mitt på bilden...ja, sorry, men detta är resultatet av en snabbfotografering med en mobil. Rådjur är ju inte direkt kända för att gärna stå modell!


Det hade snöat ett par centimeter under natten och landskapet hade förändrat sig igen. Nu har de lovat minusgrader, så de sista dagarna på jullovet blir vita och "lekvänliga"

Idag blir det en liten tur till läkaren, har haft snuva och hosta sedan influensan i slutet av november och nu börjar jag verkligen tröttna på mitt halvsjuka tillstånd, det får bli en liten antibiotikakur för min del!
Det kommer mörka "snömoln" ute, så jag får nog se till att komma iväg snart. När det snöar här bland bergen, kan det bli svårt att komma hem annars.
I eftermiddag ska jag ta bort de sista juldekorationerna och ikväll, när maken kommer hem, har han den stora "äran" att slänga ut granen. Dags för lite frisk luft i huset. Julen börjar bli "out"....fast det är naturligtvis fint med stjärnorna i fönstret när det är mörkt ute...NEJ, de ska plockas ner idag!
Auf Wiedersehen till december!

1 kommentar:

  1. Vilken otrolig utsikt med en underbarn himmel! kram Pernilla

    SvaraRadera