fredag 8 januari 2010

Kasta snöboll?

Det är kallt ute, alldeles för kallt för att göra snöbollar.
Men jag hittade en snöboll på muren i vår trädgård. Ungarna hade glömt den ute, det var ju grönt och fint här tills strax före jul.

...snö + boll = snöboll...???

Istället för snöbollskrig blir det kälkåkning!Det är tur iallafall att vi har en kälkbacke precis utanför dörren. Det går snabbt nerför...

...men ungarna är inte lika glada över att dra upp kälken igen!


Till helgen har de lovat massor av snö, kanske snöstorm. Man har på radio bett folk att förbereda sig på eventuella strömavbrott och att man ska köpa hem nog med mat, ljus och batterier. Jag märkte det när jag var i affären...brödhyllorna var nästan tomma!

Ikväll var det fint iallafall och jag kunde njuta av en underbar solnedgång, den vill jag gärna dela med mig....

När man ser såna fina solnedgångar kan man förstå varför man säger att änglar och gud finns i himlen...var annars är det så vackert?

Vilket får mig att tänka på en sak som hände igår...
Jag hämtade min förstaklassare i skolan, samtidigt kom hans klasskompis pappa (han är präst i vår by) Vi stod och pratade och plötsligt pekade min son på kompisens pappa och sade "Du är en väldigt speciell människa!"
Pappan log och sade "Du med!"
När vi kom hem undrade jag varför han hade sagt det, om det fanns en speciell anledning?. Min son svarade utan att tveka:
"Han är ju en väldigt speciell människa...han jobbar ju tillsammans med gud!"
Vad svarar man på det...?

1 kommentar:

  1. Hahahaa! vilken söt liten tanke din son har!
    "jobbar tillsammans med Gud"!!
    Ett gammalt ex sa alltid "Gud, det är en bra karl, men han hör lite dåligt"!
    kramkram Pernilla

    SvaraRadera