torsdag 21 januari 2010

Goda sniglar...

Idag kan jag tyvärr inte skryta över det fina vädret. Solen sken ett par timmar igår och det var jag väldigt tacksam för, men idag var det grått igen. Det är helt enkelt januari, där kan man inte förvänta sig under.
Men....när jag hämtade in ved till kaminen, satt det plötsligt en fjäril på husväggen!!
Antagligen hade den gömt sig bland veden. Den rörde på vingarna, men flög inte iväg. Den var nog nyvaken och vädret för kallt. Vi satte den på ett ställe, skyddat från regn och vind, i hopp om att den kunde fortsätta sin vintervila.

Vintertid blir man ibland otroligt sugen på sötsaker. Det är väl en slags kompensation för att man inte kan vistas utomhus för jämnan. Hittade ett par läckra sniglar...
...nästan för söta för att ätas upp. Det är för övrigt de enda sniglarna som hamnar i min mun. De "äkta" är inget för mig!

På eftermiddagen ville min 7-åring baka. Vi bestämde oss för muffins. Egentligen ville han ha grädde på dem, men kunde inte vänta tills de svalnat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar