söndag 31 januari 2010

Kirschstreuselkuchen

Söndagar är väl typiska promenaddagar? Iallafall här i Tyskland. Vad ska man annars göra? Allt är ju stängt!
Jag hade hoppats på en blå himmel idag, men den ville inte visa sig. Det var lite blåsigt till på köpet, men vi gick ut iallafall.

Först byggde min man en snögubbe till ungarna. De blev jättenöjda!


Sen tog vi en runda genom "sagoskogen". Det var verkligen vackert. Träden var klädda i snö. Jag saknade bara solen, det hade verkligen blivit finare bilder med den.




Som lön för mödan, när vi kom hem med rödkindade och genomvåta barn, tog vi en kaffe med hemmabakad "Kirschstreuselkuchen". Den hade jag bakat imorse, efter frukosten.
Den var verkligen jättegod (vill ju inte skryta...men det var den) och jag åt två egna, samt resterna av ungarnas bitar. Fy på mig!

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig sagoskog!!

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Hittade hit via Stina - Hemma på landet.

    Vilken härlig vintersagoskog! ni har hos er.

    Hoppas att du har en fin vecka, fri från baskilusker!

    Kram, Ulrika

    SvaraRadera
  3. Mmmmmm, kakan ser verkligen god ut! Ni har ockå en del snö?
    Här har det snöat även idag, men det är äntligen varmare :))
    Kramisar, Catarina

    SvaraRadera