tisdag 12 januari 2010

Änglar - finns dom?


Man kan börja bli djup och fundera på om "riktiga" änglar verkligen finns. Säkert har alla varit med om en eller annan upplevelse, där man varit nära en olycka eller t o m döden. Då har man sagt "där hade du en skyddsängel!"
Särskilt små barn måste ha en drös av skyddsänglar omkring sig, så ofta som de har "tur i oturen".


Ibland säger man "du är en ängel" till människor i sin omgiving, efter det att de gjort något man uppskattar.


Vad var det som fick mig att kliva upp ur sängen i rätt sekund, när mina barn hade hittat en tändare och bordsduken precis börjat brinna? Hade jag kommit ett par minuter senare kanske hela köket brunnit och mina barn hade eventuellt haft brännskador...


Vad var det som fick en kvinna i grannorten att just i den sekunden känna att hon var tvungen att se var tvååringen var (fast andra vuxna var utomhus)...för att i tid upptäcka att han trillat i poolen och kämpade för att komma upp...

Hur ofta har man inte plockat föremål (kulor, småpengar, papper...) ur småbarnens munnar, vilket annars kunnat leda till att kvävts...

Om det nu finns "riktiga" änglar eller inte....hos mig finns det ett par synliga hemma! Utomhus gör min dotter snöänglar...

1 kommentar:

  1. Visst finns det änglar! De finns runt oss, varje dag, varje sekund. Ibland låter de oss göra misstag, men oftast leder de oss rätt!
    Glöm inte att tacka dem, ofta, för att de finns hos oss!
    Tack Elle, för att Du finns hos mej!
    kramkram
    Pernilla

    SvaraRadera