fredag 8 oktober 2010

Vi har lov!!

Efter att ha lämnat en gråtande 7-åring i skolan...ja, han hatar den redan...är jag nu glad över att säga att vi om två timmar har LOV!
Höstlov - i 2 veckor!!
Hade naturligtvis varit roligare om sommarlovet hade varit 2 veckor längre istället. Men nu är det inte så. Är väl nåt gammalt "potatisskördslov" som sitter kvar.



Jag och de två yngsta barnen sätter oss i eftermiddag på bussen till Sverige!!
Det var längesen...
Jag kommer att se små brorsbarn som vuxit och blivit stora och jag kommer att se barn som jag aldrig sett tidigare - som föddes i början av året!
Det ska bli skönt att trampa på svensk jord i ett par dagar.
Om jag hinner och har tillfälle, norpar jag åt mig brorsans dator en stund. Om inte - vet ni varför det är lite lugnare igen.

Jag önskar er alla en skön helg!!
Kram

16 kommentarer:

  1. Ha en riktigt härlig semester i Sverige. Blir väl kul att träffa alla igen!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Ha ett riktigt fin höstlov!! Så roligt det måste vara att komma till Sverige och träffa släkt och vänner.
    Jag får vänta nån vecka ännu på mitt två dagar långa höstlov, nåja fyra dagar om man räknar med helgen :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att ni får ett härligt höstlov här i Sverige. Välkomna hem!
    Det vore förstås jättekul om du hade tid att komma förbi här i Eskilstuna men jag förstår att det lutar åt sydligare breddgrader.
    Ha det så skönt!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  4. Har en riktigt skön semester i Sverige och njut! Vad roligt att du får träffa alla!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  5. Ha en skön ledighet och ha de riktigt bra i Skaune.
    Njut av ledigheten och vila upp dig.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  6. tack tant elle...mys med mormor...ha det bra ...kram anabelle..mormor hälsar

    SvaraRadera
  7. Ha en härlig Sverigesemester måste vara kul att
    träffa släkten .
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Nämen en liten Sverigeresa låter trevligt! Vinka när du åker genom småland för jag har vinkat åt dig både från himlen och autobahn *blink*.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  9. Träffa tjocka släkten är alltid roligt och speciellt när det är sällan.
    Välkommen till Sverige.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  10. Två veckor lov!!?? Här har dom bara en vecka:(
    Hoppas du har det mysigt här hos släktingarna!!!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Hoppas din semester har gått bra hittills!
    Njut!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Åh, Vad många fina inlägg jag missat nu när jag varit "borta" från bloggvärlden ett tag....

    Hoppas allt är bra med dig och att du/ni har haft det bra i Sverige.

    Må så gott!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  13. Vad tråkigt att 7-åringen inte trivs i skolan, men så skönt det är då med lov. Och två veckor tillochmed! Vi har ju bara en veckas "potatislov", och får vänta lite till innan det är dags.
    Hoppas att ni har/hade det skönt i Sverige!
    Kram, Maria

    SvaraRadera
  14. Åh så knäckande att lämna en ledsen unge. :´-( Mamma-hjärtat värker.

    Välkommen till Sverige! Känner du för att fortsätta ytterligare sextio mil upp är du så välkommen, så välkommen!

    Skrattade och ryste åt svinet nedan. Ser helt klart gal(e)t ut. (Ursäkta ordvitsen; jag hatar såna egentligen.)

    KRAM!

    SvaraRadera
  15. Så skönt för barnen med lov, då skolan känns jobbig. Välkommen till Sverige och hoppas ni får det bäst bland nära och kära!

    Ett så roligt inlägg om grisen, gillar din mans kokkonst. Det händer liksom grejer då!
    Hemlagat är ju alltid godast =)

    Ha det bäst,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  16. Men nu jädrar går det inte att kommentera jag försöker igen. Stackars lillkillen som tycker att skolan är så gräslig. Skönt med två veckors lov och en liten resa.

    Kramis Lisa

    SvaraRadera