onsdag 27 oktober 2010

Himla bra vägledning

Är det här vägen till himlen?


Tack brorsan, för att jag fick låna kl...bilen! *blink*

Ja, för så här måste det väl ungefär kännas när man kör bil dit?
Får man ta med sig bil när det är dags att lämna jorden?
Får man vingar?
Fast, då behöver man ju ingen bil!


Änglar har alltid varit speciella för mig

För exakt två veckor sen följde jag med en kompis i Sverige till mitt livs första meditation. Det var en speciell upplevelse och man blir medveten om att man har ett undermedvetet medvetande...eller hur man ska uttrycka det.
Saker och ting händer, man fattar inte hur och varför, men man upplever ett annat medvetande.
Man lär sig mer om sina egna tankar och känslor och märker att det finns något...en kraft?...som styr oss eller finns med oss.
Nu ska jag inte göra för stora utsvävningar i detta tema. Men vad jag upplevde denna under denna meditation för två veckor sen öppnade mina sinnen lite. Man fattar inte hur tydliga vissa saker är, att man själv bär på svaret i många frågor. Man måste bara lyssna lite mer till sitt inre.


Tack Tina, den här fjärilen är till dig!

Har ni upplevt saker som fått er att fundera på vad det är som styr oss...en kraft av något slag...en gud...änglar...?
Eller styrs vi bara av oss själva? Vad tror ni på?

Kram

12 kommentarer:

  1. Vilken svår fråga! Ibland tror jag att vårt medvetande bara är "elektriska" signal 1:or och 0:or i vår hjärna....med det är så deprimerande att tänka så, så då bestämmer jag mig för att tro att det finns något mer. Detta mer låter jag dock vara ganska odefinierat...

    Vad tror du?

    Mvh
    Frida

    P.s. Jag har läst/hört att vi människor bara använder ca 3% av vår hjärnkapacitet, dvs vore vi lite smartare kanske vi inte behövde tro så mycket...

    SvaraRadera
  2. hej!
    Fin bild! Svår fråga!
    Ibland man skulle vilja veta svaret själv också...vad styr mig! Jag fick här om dan frågan vad är min ispirationskälla..hmmmm!
    Har en fin torsdag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen mig mycket i det du skriver. Har upplevt mycket i mitt liv skall du veta, och mitt tänkesätt präglas av alla trauman, och även lyckliga händelser. Man tar med sig något ur allt och jag är helt övertygad om att vi själva präglar/styr vårt liv. Hoppas du får en bra dag trots höstrusket.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Såg att du hade vunnit ett fint lite pris hos Ljuvligt lantligt, grattis får man väl säga till de fina nålarna, blev huvudvärken bättre el. blev "huvudvärken" bara snyggare....<;p

    Kramis från en som inte vann någonting...
    <;D

    SvaraRadera
  5. Ja du Elle....den frågan får förbli obesvarad härifrån...tror ibland på ödets nycker och ibland inte, ber till Gud ibland och ibland inte...det jag definivt tror på är att det finns änglar, klart det måste göra.eller hur..hos mig finns det en liten änglaflicka alltsom oftast. Min första meditation gjorde jag detta året och det öppnade även mina sinnen på nästan vidöppen gavel...spännande det där...

    Ha en bra kväll, önskar tyskan som bor i sverige ;-D

    SvaraRadera
  6. hrmmm...byta land...lockande...åker gärna på besök...Goslar och Berlin har jag nära mitt hjärta. Men skulle jag flytta så hade det blivit till ett varmt land där kroppen mår bra.
    Tjolahopp/c

    SvaraRadera
  7. Massor av saker! Men det är väldigt många och långa historier.
    Och du! Jag tror att jag får en kvast...

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  8. Jag är övertygad om att det finns mycket som vi inte ser. Jag tror också att vi ofta vet svaren på våra inre frågor men att besluten kan vara för jobbiga eller osäkra och då väljer vi att inte veta....
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Jag har någonting till dig hos mig! <3 på;http://pockethexorna.blogspot.com/2010/10/tack-anni-med-ogon-kansliga-for-blatt.html

    Kramis!

    SvaraRadera
  10. Jag har några erfarenheter med att "få kontakt" och det är så tydligt att det inte går att tvivla på!! För långt att berätta här!
    Kul att du fick uppleva!!!!
    Njut av fredagen och hela helgen!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Å vad intressant. Kloka tankar.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Hej Elle! Roligt att titta in på din sida. Din mamma sitter bredvid mig och läser. Trevligt.
    Harriet

    SvaraRadera