tisdag 26 oktober 2010

Malmörunda

Eftersom min kamera...eller rättare sagt batteriet...har tagit sin sista suck och leveranstiden är upp till två dagar - får ni dras med lite semesterbilder igen.
När vi var i Malmö, var vi ju tvungna att ta oss en liten närmare titt på Turning Torso.
Nåja, direkt imponerad är jag inte av denna byggnad. Dels för att det är svårmöblerat p g a alla sneda väggar och dels för att det alltid blåser där. Men å andra sidan, vad spelar det för roll egentligen när man varken har balkong eller fönster som går att öppna??
Impad?
Nej!


Kolla där mamma!! Huset vrider sig!!


Det ser nästan ut som om Turning Torso välter omkull!

Mer imponerad blev jag av det nya bostadsområde som byggs i Hjälmarekanalen...inte I...VID!...eller på?...ja...DÄR!



Vilken blandning av olika stilar. Jag var helt tagen av detta område! Kanske för att jag bor i en region som mesta har vita hus med svart tak?
Om ni besöker Malmö, lämna Turning Torso och ta en tur härigenom!!



Här har t o m fåglarna eget bostadsområde!!! (förstora bilden!)


Lägg märke till leksaksbilen i fönstret. Denna lägenhet har utsikt över Öresund!



Men välj ett bra väder. Vi höll på att frysa ihjäl den dagen!

Sist men inte minst ett litet mattips!
Jag tog en snabbrunda till Bjärred. Mycket hade denna byhåla inte att erbjuda, förutom ett materbjudande!


Skulle ni vistas i närheten av Bjärred den 1:a november, så prova denna maträtt...*harkel*
Är det nye kocken som tillagar den?

Ha en jäkligt bra dag!

Kram

4 kommentarer:

  1. Mums! Du skulle tagit med din tårta och sagt att kocken låg i den?! :o)

    SvaraRadera
  2. Ha, ha! Gammal kock, nja!! Kul i alla fall! ;D

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  3. Ja visst är västra hamnen något alldeles för sig själv! Underbar design och så nära havet!! Det finns i många orter liknande områden som Lomma Strand och faktiskt även i Landskrona och Helsingborg.
    Torson är ett landmärke som Eifeltornet.. inget annat egentligen i mina ögon!!

    SvaraRadera
  4. Kul att få se den här delen av staden o inte bara "skrytbygget" el. vad man ska kalla "Skruven".

    Kramis!
    <;D

    SvaraRadera