måndag 25 oktober 2010

Tillbaka i vardagen

Jag måste medge att det känns hårt att vara tillbaka i den tyska vardagen. Idag skickade jag ungarna till skolan igen. De var lagom roade...
för att inte tala om mitt härliga morgonhumör!




Hellre sitter jag och tänker tillbaka på lovet i Sverige. Hur jag och barnen sprang omkring på Lomma strand (vet inte varför alla tror att jag var i Svedala?)
Det var första gången mina två små upplevde havet i Sverige. Lite för kallt för att bada, men kul hade de ändå.





Den finaste kommentaren kom från dottern, som plötsligt undrade:
"Mamma, varför har du aldrig sagt att ditt land är så fint?"

Ja, Sverige är ett fint land...och jag längtar redan tillbaka!


Ha en bra dag!
Kram

11 kommentarer:

  1. Är inte Sverige fantastiskt, så säg! Vilka härliga bilder du har, man rent längtar till Lomma.
    Ha de himla gott, kram Catarina

    SvaraRadera
  2. Tänk att den där vardagen kommer ikapp en!
    Sååå fina bilder du har tagit!!!
    Sverige finns ju alltid kvar;);)
    Hoppas det har gott bra för barnen i skolan.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Ja Sverige är verkligen vackert, och det framgår ju klart på dina bilder!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra bilder! Skönt med semester, ja förutom bussresan då.
    Förstår att det känns lite konstigt med borta och hemma för dig som har två hemländer.
    Huj, tårtan var verkligen läskig, men fin och säkert jättegod.

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  5. Otroligt vackra bilder!
    Framkalla, förstora och sälj....
    Nästa gång letar vi sommarstuga ;)
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Javisst är Sverige ett fint land!

    Fina bilder du bjuder på.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  7. Jag håller med Pernilla, framkalla , förstora & sälj som hon skrev. Verkligen fina, men jag tycker även att dom bilderna du bjuder på FRÅN Tyskland. Är avundsjuk på din utsikt från tvättstugan tex.
    Kram MAlin

    SvaraRadera
  8. Flytta hit vetja!! ;)
    Ja du kan INTE göra såna kommentar-utsvävningar när jag gör "fin-inlägg"..hahhahah.
    Härligt att du är tillbaka iaf även om du är längre ifrån nu än innan..hmm :))
    Kram Git

    SvaraRadera
  9. Hahaha, vilken övercool 6-åring! Vilken superbra kommentar! Och du 7,5 miljoner är inte det lite för lite för det där konstverket? Du är ju jätteduktig att måla att du inte tar upp det. Förstår att ni hade det jätteskönt i Sverige även om bussresan inte var någon hit.

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  10. Schweden ist fantastisch!
    Det är allt så, med det gamla landet! Och vilka kanonfina bilder du tagit, underbara!
    Var i Tyskland bor du, minns inte riktigt om jag läste det här tidigare?
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Vad härligt att ni haft en så bra semester i vårt vackra land.
    Dina bilder från Lomma och havet smakar verkligen mer och jag förstår att du får hemlängtan när du besökt den stranden.
    Väl hemma så brukar dock det också kännas bra.
    Må så gott!
    Kramar från Maria

    SvaraRadera