torsdag 10 november 2011

Godmorgon Sverige!

Godmorgon där uppe i Sverige!!
En liten hälsning från ett dimmigt - men snart soligt - Tyskland!


Blev en liten paus där. Bloggtorkan är envis, men jag har inte gett upp hoppet ännu. Det är som med dimma. Först är den tjock och ogenomtränglig, men sen försvinner den plötsligt och lämnar plats till en klarblåhimmel och en värmande sol!


Jag förlorade en följare under mitt lilla uppehåll.
Men ursäkta så j-a mycket att jag inte kan producera underhållande inlägg på löpande band!
Jag har ett normalt liv också!
Kan tänkas vara ett lägga-upp-fötterna-liv som hemmafru. Men jag har sysselsättning så det räcker och blir över, tack!
Inte nog med att jag är fyrabarnsmamma, hustru och organisationsansvarig...

Har även fixat till min lilla kontorshörna lite. Mängder med kan-vara-bra-att-ha-saker har eliminerats. Den sista flyttkartongen har efter tre-och-ett-halvt-år försvunnit från hallen. Haleluja!
Bildbevis kommer framöver. På kontoret! Inte kartongen!
Ett besök på det svenska varuhuset blev det - med tillhörande portion "tjöttbolla" (säger tyskarna)Billy fick följa med hem och skruvades naturligtvis ihop av undertecknad.
Undrar bara hur jag kunde gömma värmeljusen...?



Jag - tjurig?

Inte nog med det. Därtill har jag tillfrågats som "Tante" att hjälpa till med passning av två söta tvååringar. Passade på att öva lite fotografering på dem. Problemet var sen att jag inte visste vem som var vem på bilderna - eftersom det är tvillingtjejer. Jag kan nämligen bara hålla dem isär när jag ser dem samtidigt.
Ok, det blev tio bilder på ena tjejen....tror jag...och ett på den andra, typ.
Önskar jag kunde visa foton på linslusen (hon som antagligen var på de flesta bilderna), men jag lägger inte ut bilder på bloggen utan tillåtelse.
Jag ville smuggla med dem hem, men de passade inte i handväskan.


Är du uppkäftig eller?

Tja, sen försöker jag ju vara en god granne också och ta veckans walkingrunda med stavarna och grannfrun.
Samt god förälder - och föra samtal över 16-åringens framtidsplaner med lärare och arbetsförmedlare.
Som förälder står man även utomhus i två timmar och försöker vara lite social över en plastmugg med glögg under skolans St. Martins-fest. Bara det! Ansträngande ska ni veta.
Sen försöker jag vara en bra kompis också och vårda mina kontakter.
Och ursäkta så himla mycket - men jag måste vårda mig själv också, för jag är faktiskt en människa!


Bläää, jag är ingen tjur - jag är en dum ko!!!

Förlorar du en följare står dig tusen åter...*blink*

Är tillbaka snart!
Ha en skön torsdag!

Kram

14 kommentarer:

  1. Strunt i det, kanske följaren ska sluta blogga eller så har det hänt något annat..
    Apropå värmeljus från Ikea, så tycker jag att de har blivit så dåliga. Brinner ner på nolltid..

    kram

    SvaraRadera
  2. Ha,ha,ha! Ja, mycket gör du det förstår man :) Det försvinner följare då och då från min lista, det måste vara en naturlig sak? Men man undrar vad man gjort - läste någonstans en intervju där personen älskar att ha vänner men inte för många åt gången så h*n gör sig av med några då och då för att ge plats åt nya. Kan det vara något sådant?

    SvaraRadera
  3. Oh, Elle är tillbaka, fina bilder som vanligt. Trevligt!! :)

    SvaraRadera
  4. Himla bra inlägg! Blir på så gott humör av att läsa om andra som är på ett dåligt... ;-) Själv har jag en släng av depression idag. Måste vara vädret. Eller värmeljusen som Tina nämnde ovan. Fy fasen vad dåliga IKEAs värmeljus blivit! Man borde starta ett uppror på Facebook! Om det inte redan finns ett...

    SvaraRadera
  5. Jaja, en följare hit eller dit, det kan ju inte finnas så stort engagemang om man hoppar av för lite bloggtorka! Lev ditt liv och underhåll oss när du känner för det!

    SvaraRadera
  6. Jag har sagt det förut och jag tycker om att upprepa det: man får ha bloggtorka utan att behöva ha dåligt samvete!! "Bloggtorka" så mycket du vill, jag kollar din blogg när jag har tillgång till dator.... ;o))

    Intressant information, det där med värmeljusen från IKEA. Jag har ju aldrig köpt några andra än deras. Vilket betyder att jag har haft ett jäkla lager av dom sen 2007, men behöver snart fylla på det... Då får man gå över till ljusen från Havi!

    SvaraRadera
  7. Tur att jag har dig Elle som reder ut alla europeiska språkbegrepp inom alla viktiga områden! Vilket härligt inlägg du gjort idag och fina bilder!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  8. Äh strunt i det (apropå förlorad följare), dom BRA följarna är ju kvar *blinkar tillbaks*

    Kram

    SvaraRadera
  9. Åååh sooool!!! Och underbara kobilder!

    Nu är ju inte jag "Följare" då (eftersom jag inte har min blogg hos Blogger) men jag följer dig lika trofast ändå, och stannar kvar gör jag ju också. Du är väl värd att vänta på!

    SvaraRadera
  10. Följare är så inkonsekventa... jag är i alla fall trogen

    SvaraRadera
  11. Hur kan man vilja lämna dej!
    Nog står vi ut med några dagars (antagligen veckors också) bloggvila, och blir så glada när vi hör av dej igen!

    Kramar/ Lena

    SvaraRadera
  12. Du ska ändå vara glad att du inte fått en totalt främmande Ryss och en Bulgar som följare vilket jag fått.
    Fattar inte vad de vill se hos mig. Ryssen ser riktigt skrämmande ut..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  13. Härliga bilder! Eftersom Billy kom med hem så kan det vra rätt ok att missa värmeljusen, man kan ju inte köpa allt varje gång, också finns det ju en anledning att åka tillbaka.

    SvaraRadera