torsdag 25 oktober 2012

Snart drar jag!

Om drygt en månad ska jag lämna "min" skog
för att sätta mig i ett flygplan till Stockholm.
Undrar om det blir en "kulturchock" för mig att
vandra på Stockholms gator?
Kanske ska ha lite mossa med mig i jackfickan,
för att sniffa in skogslukten om stadsluften blir
för mycket för mig. ;))


Anledningen till min långhelg i Sverige, är att
min farmor blir 90 år. Jag hinner nätt och jämnt
träffa släkten. Men det finns så många andra
jag gärna skulle vilja se. En helg är alldeles för
kort för det.


När jag skulle boka flyget ställde lilla dottern
sig framför mig. Hon drog ner underläppen,
höll huvudet på snedden och sen kom den där
"blicken". Ni vet, hundögon med tårar i.

"Mamma, jag vill också följa med!!"
För att förtydliga det hela höll hon om mig
och klamrade sig fast runt min midja.
"Ähm...du har skola och dessutom är det 
dyrt att flyga"
Nu fylldes hennes ögon med riktiga tårar och
hon såg allvarligt på mig.
"Mamma, du kan inte lämna mig som enda
tjej hemma hos alla killar"
Ok. Det var ett argument. 


Sen fick jag övertyga maken om att öppna
plånboken lite mer och en biljett beställdes
även till lilla dottern.

Jag fick även göra en ombokning hos "Hotell Kusin"
(Tack A. för att vi får sova hos er!)
Måste medge att det är väldigt praktiskt att ha
släkt mitt i Stockholm, innan vi drar vidare
till Eskilstuna, där farmor bor.

Det ska bli kul att se släktingar
som jag inte sett sen tågen drevs med ånga.

Kram

8 kommentarer:

  1. Oj din stackare ska du frivilligt uppsöka denna hämska avgasen och lämna din vackra skog!...
    Ja jag fattar du känner att du måste sånn är det ju med runda stora dagar! Jag säger tur du har sälskap av din lilla flicka!
    Kram från Lena

    SvaraRadera
  2. Jaha du, då ska vi nog till huvudstaden samma helg ;)
    Men så kul att åka mor och dotter och hälsa på släkten.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder! Klart ni ska ha en tjej-helg! Hoppas allt blir riktigt bra!

    SvaraRadera
  4. Underbar kommentar av dottern hahaha....
    Hoppas ni får en mysig resa!

    SvaraRadera
  5. Det låter kul:)
    Är säker på att du klarar dig utan mossan;)

    Ha det fint. Kram

    SvaraRadera
  6. Oh, det är alltid roligt att ha nåt att se fram emot och att den lilla snärtan får åka med är väl självklart! Tänk så kul ni kommer att ha det!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Din bild av vägen in i skogen skulle mycket väl kunna vara från Bokskogen utanför Malmö vid Torups slott. Vi åker ofta dit med våran häst och just på hösten är färgerna fantastiska. Stockholm har sin charm med skärgården och allt vatten - lyssna på Peter Jöbacks hyllning till Stockholm och ja, det är sådär vackert förrutom när snålblåsten far runt benen vid Slussen och allt är grått och mulet!!

    SvaraRadera
  8. Smart dotter. :)

    Du har säkert skrivit om det nånstans men...pratar ungarna dina svenska och/eller mannen din?

    SvaraRadera