onsdag 7 september 2011

Bloggträff

Idag börjar skolan igen!
Sommarlovet är slut! Eller kunde man kanske kallat det "Regnperiodslov"?
Fast skolåret börjar minst lika vått det.

Det känns nästan overkligt att vi för en vecka sen fortfarande sprang omkring på svensk mark. Det gick liksom så fort. Var vi verkligen där?
Släkten svarar: Ja, ni var där och det blev lugnt och skönt när ni äntligen körde hem igen!*blink*

Under en sverigetripp hinner jag med mycket men samtidigt nästan ingenting.
Jag hann iallafall med en liten bloggträff, där jag lärde känna Moster Malla och Caja "på riktigt". Men kände varann gjorde vi redan innan, kändes det som.
Någon som kommer ihåg mina söndagskalas i vinstras? Där var Caja en av de flitigaste besökarna och vi fick oss ofta ett gott skratt tillsammans. Moster Malla var inte riktigt lika vild vid kaffebordet.
Men jag kan intyga att Cajas bordsskick överträffade mina förväntningar!
(Lippe och ni som var med vet vad jag menar *ler*)

Jag hämtade upp Malla och Caja vid Malmö station. Sen tog vi Silverpilen till det Blå Caféet utanför Lomma.




Mina två yngsta, som jag hade med, fördrev tiden på minigolfbanan medan damsällskapet bubblade på. Vi satt ute och njöt av lite havsutsikt innan den kalla vinden jagade in oss i själva caféet. Där hade man egentligen stängt redan, men vi fick sitta kvar ändå. Kontakter, vet ni. Caja är känd ända ner till Malmö. Typ.


Moster Malla och Caja, innan jag lastade in dem i Silverpilen för hemtransport (nej, det är inte därför bagageluckan är öppen, de fick sitta inne i bilen!)

Tack för en trevlig eftermiddag! Var verkligen kul att träffa människorna bakom bloggen. Tack även för de fina presenterna och för att ni orkade ta er ner till Malmö! Det var första bloggträffen, men inte den sista. Nästa gång vill jag träffa fler av er!

Ha en skön dag!


Kram

7 kommentarer:

  1. Caja har jag träffat, det var toppen! Moster Malla och jag är i planeringsstadiet :)

    SvaraRadera
  2. Bloggträffar brukar vara kul. De har samma outfit som jag haft hela sommaren: jeanskjol, tights och gymnastikskor

    SvaraRadera
  3. Hm, nyfiken blir man på ert interna ;)
    Låter som ni haft det toppenmysigt!
    :)

    SvaraRadera
  4. Hörs som om ni ändå haft ett hyfsat lov. Häftigt att träffas på riktigt, precis som du säger så är det ju ändå som om man lärt känna varandra rätt väl via nätet. Nu ser vi fram emot en fin höst tycker det har börjat rätt bra... inte bara skurar utan även sol och värme.

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  5. Bloggträffar är väldigt berikande!

    SvaraRadera
  6. Så himla kul att få se dom i bild:)
    Men du är som jag...lite mera skygg;);)

    Jag har ju varit på en bloggträff och då träffade jag Fru Venus, Shamrock, Knasterfaster och MonsterMalla.
    Lite nervöst i början men det tog inte lång stund förrän vi pratade som om vi träffats förr (o det har vi ju egentligen;))

    Svar:
    Fuskat med grönsaksodlingen????
    ;););) hihi

    SvaraRadera
  7. Bloggträffar är bäst!! tar du dig till Berlin kommer jag dit. Jag vet var vi ska äta ;-)

    SvaraRadera