söndag 31 juli 2011

Födelsedagstankar

Jag sitter hemma hos en kompis med dottern och pratar om skolstart och åldrar.
Plötsligt frågar kompisen min dotter när hon har födelsedag.
"På sommaren" svarar dottern
Kanske inte helt medveten om att vi faktiskt...egentligen...normalt...har sommar nu.
Jag tillägger att hon fyller den 31:a augusti.
Sen säger dottern glatt:
"Vilken tur jag har, som även är född på min födelsedag!!"

Ja hur hade vi annars gjort? Firat två gånger...? *ler*
Är du också född på din födelsedag? Vilket sammanträffande!!


Tänk vad tiden springer iväg. Jag ser ett nästan fem år gammalt foto och undrar var den där lilla tjejen tog vägen.
Igår när vi promenerade ville hon plötsligt inte hålla min hand längre...hon är väl för stor för det antar jag.
Men hon glömde det nog senare, för i morse låg hon och sussade sött på min kudde.
Lilla stora gumman.

Ha en skön söndag!

3 kommentarer:

  1. Vilken tur! Det är jag oxå! Född på min födelsedag alltså :)

    SvaraRadera
  2. Ur barnamun :-) Ja du, tiden går fort. Fast jag måste säga att jag föredrar två-åringar före tonåringar som vill vara ute på nätterna. Ibland ;-) Sommarkram. Hör av mig ikväll.

    SvaraRadera
  3. Barn, de skall man njuta av!
    Du, den har ben, om du tittar ordentligt, du vet, mitt får? ;)

    SvaraRadera