måndag 11 juli 2011

Deotest - sista delen

Jag undrar om man testar deodoranter i tandläkarmottagningar...
Är de aktiva i 48 timmar bara vid normala sportaktiviteter och höga temperaturer?
Eller hjälper de mot ångestsvettningar också?
Är det skillnad på svett och svett?
Kan man stämma Rexona om deon inte håller vad reklamen lovar?

Det är tankar som kretsar i huvudet medan man väntar på tandläkaren.
Idag var det dags igen, sista delen, the end of the byta-ut-amalgamfyllningar-story.
Jag hann knappt uttala ordet "bedövning" förrän Dr. Tandläkare stod beredd med sprutan bredvid mig...med ett nöjt leende...hörde jag ett litet "moahahaha" bakom munskyddet?
Och hur kunde jag se att han hånlog om han hade munskydd...?

Just som han sätter sprutan i tandköttet säger han:
"Tur för dig att du inte är en japanska. Då hade jag gett dig en trubbig nål!"

Försök att skratta med fem fingrar och en spruta i munnen!
Anledningen till kommentaren var att japanskorna hade spöat tyskorna i fotboll igår.


Jag går inte in på närmare beskrivningar av själva behandlingen, med tanke på eventuella läsare med tandläkarskräck. Kan bara nämna att bedövningen lönade sig och att jag offrade blod.
Nu har jag ett halvårs paus till nästa besök.

Och deon höll nästan vad den lovade!

Barnen påbörjade idag de sista två veckorna skola.
Jag bokstaverar, för de som glömt vad det är:
S-K-O-L-A
Nio dagar kvar....sen kan vi se fram emot sex veckors sovmornar!

Känns rätt orättvist att ni har halva lovet avklarat redan.
Nu kan vi bara hoppas på kanonväder under hela augusti månad.

Ha en bra vecka!
Kram

14 kommentarer:

  1. Vad duktig du varit nu hos tandläkaren :)
    Önskar att ni hade lov nu då :)

    SvaraRadera
  2. Tandläkarbesök går fet bort om jag får bestämma!!! MEN TYVÄRR så är det ett måste ibland:(
    Är det lika (jäv..a) dyrt där som här?

    Oj, just det man börjar lite senare med lovet där hos er ju. Här har det nästan bara varit kanonfint väder sedan lovet började!:)

    Hoppas allt är bra med dig!
    Bloggeriet blir lite lidande så här när hela familjen är lediga (och stör;))
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Skönt att slippa tandläkaren ett tag.Det gör jag med, om det vill sig!

    ha det fint, snart får ni sova ut!
    Kommer ni hem till Sverige på semestern?

    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Halloj! Men du har varit himla duktig som har gått så mycket hos tandäkaren. Jag har också gjort ett par besök hos min tandläkare den här våren,men sista besöket fick jag boka av och flytta fram till augusti...det blev för tungt att ligga på rygg bakåtlutat med magen. Man fåt problem med andningen och tuppar av tillslut. Ganska praktiskt i och för sig när man är just hos tandläkaren.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Tandläkare har jag och min ekonomi valt bor ;-) Kvällskram till dig vännen :-)

    SvaraRadera
  6. Jag kan faktiskt inte minnas när jag senast tog bedövning. Det är bara att bita ihop (bildligt). Då slipper man att spotta snett och att kaffet rinner ut ur mungipan.
    Kram på dig gumman!
    Q-ratorn

    SvaraRadera
  7. Gud så skönt det måste vara att vara färdig hos Dr Tandläkaren. Jag har blivit "botad" från min tandläkarskräck, det tog många år, men jag går inte gärna dit ändå.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  8. Hahaha!! Ja tandläkarbesök är inte någon favoritsysselsättning för mig heller!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  9. Skönt att du är klar med eländet. För den här gången!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Skönt att du har uppehåll hos tandis ett tag nu. Låter som kämpiga besök.
    Jag har som tur var aldrig varit rädd för tandläkaren. Snarare lite skräckblandad förtjusning (ja jag vet, knäpp) när de fick operera ut två visdomständer som satt knepigt och stolt när de fick dra ut en tand med vuxentång när jag var liten...
    Kram

    SvaraRadera
  11. Aj, aj,aj jag som har tandläkarskräck, behöver gå till en sån och blir ibland tagen för asiat (ngt med mina ögon tydligen) ;)

    SvaraRadera
  12. Härlig känsla att kunna gå hem och veta att det dröjer tills nästa besök! Ingen gillar väl tandläkaren, ja då menar jag ju inget personligt, men det är ju en något otacksam syssla de har...

    Ha det nu gott, vi hörs1

    SvaraRadera
  13. Jo då, silikon ska det gå att skära i.... Men det här är så ordentligt limmat så glasen skulle gå sönder, och då kan jag lika gärna köpa ett nytt för dom pengar som det kommer att kosta. Skulle få köpa det för 200e och det är billigt... Ska ännu kolla med en kranförare vad han ska ha om han lyfter över "det" till min gård. Kompisen kom nämligen på att det ska gå om man sätter balkar under härligheten... Fortsättning följer.... ;o))

    SvaraRadera
  14. Ditt inlägg påminner mig om att jag också borde gå till tandläkaren.
    Lovade att höra av mig när det lugnat ner sig lite, när de ringde innan...eh...jul... och ville ha dit mig:-)
    Får väl se om det har lugnat ner sig efter sommaren kanske;-)
    Kram, Maria

    SvaraRadera