måndag 11 april 2011

En liten tulipan

Häromdagen gladde jag mig som ett litet barn över ett par tulpanknoppar.


Igår slog de första redan ut!!
Man glädjer sig extra mycket när man vet att man själv har planterat lökarna.
Med spänning väntar jag nu på resultatet av förra höstens arbete.


April är en härlig månad,
inte bara för att det är min födelsedagsmånad...*harkel*
(men den får du ju glömma i år, Pernilla, eftersom jag fick en attack av Alzheimer när du fyllde...)


Överallt blommar det och för varje dag blir det grönare omkring mig. Grannarna klipper gräsmattan, maskrosorna lyser gult på ängen. Jag sitter här i kortbyxor och t-shirt och njuter av de sista solstrålarna, för imorgon ska det bli "kallare" igen. Man blir snabbt bortskämt när termotmetern stiger över 20. Men det är ju trots allt bara april fortfarande.

Förut höll jag på att svettas bort när jag skjutsade en av sönerna. Bilen var rena rama bastun. Ok, när jag upptäckte att värmen fortfarande var på och skruvade ner den blev det lite bättre.... Var visst kyligt imorse.

Nämnde jag att den första smultronblomman blommar...?



Jag vill inte gärna erkänna att jag njuter av att skryta lite.


Det är bara att konstatera fakta. Våren har hunnit rätt långt här.


Som jag brukar säga...nån jäkla fördel ska jag väl ha av att bo i Tyskland....

Ha en fin vecka!
Kram

12 kommentarer:

  1. Klart du ska ha fördel! Och tack för att du delar med dig :) Bådar gott för oss framöver!
    Idag har jag glatt mig åt att rabarberna säkert har 4-5 cm långa blad, mot precis synliga igår!
    Men värmen på i bilen, det har inte ens jag ;)

    SvaraRadera
  2. Ledsen att göra dig besviken, men jag har också suttit ute och solat idag. ;D

    Mina tulpaner blommar iof inte, men mini-påskliljor, snödroppar, krokus, vårlök och till och med vitsippor har jag sett i MIN trädgård - det du!!!

    Ha' det bäst!
    /Frida

    SvaraRadera
  3. Åhå, ni är allt några dagar före oss i alla fall! Gissa vad, vi hade oxå 20 grader idag men tyvärr måste jag jobba (air condition, så jag slipper lida). Vi har inga blommande tulpaner men väl blommande persika!
    Ha de gott, njut av solen och värmen (det är ju trots allt april). Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Du är tillbaka! Du är det! Nu har jag läst i kapp mig också. Jag trodde faktiskt du hade slutat blogga på riktigt allvar. Men man kan väl ändra sig. Roligt att du är här igen!
    Och gratulerar när det nu är. Är du vädur så är det inte alls konstigt att du skjuter upp saker, vi gör allt i sista minuten, förstår du, det blir bäst då! Lite press så där, då är vi effektiva som få! Så är det. Jag vet.....tror jag.
    Kram på dig,
    Agneta

    SvaraRadera
  5. Alltså, vad är det här!? En annan har skottat snö från altanen idag.... Men du har underbara tulpaner :-) KRAM

    SvaraRadera
  6. Jag blir alldeles salig när jag ser dina vackra tulpaner, och gratttis när den dagen är*L*.
    Njuter av dina bilder.


    Kärlek.....

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder och snart kan vi skicka sådana här ifrån också för nu går det undan!
    kramar

    SvaraRadera
  8. Skrytet fungerar alldeles ypperligt på mig för jag blir precis så avundsjuuuuk som det är meningen att jag borde, om inte mer. LOL

    SvaraRadera
  9. Ååå vad vackra Tulpaner du har! Härligt med sol, värme och vackra utslagna blommor. Det ger massor av energi. Grattis på din dag om det nu är i för- eller efterskott=)

    Kramar,
    Regina

    SvaraRadera
  10. Hej på dej Elle!

    Vilka vackra och svulstiga tulpaner! Jag håller med dig det är verkligen något visst att gå och vänta och sedan se det som man har påtat ner sticka upp. Det blir liksom fullbordat... förväntningarna, tankarna som vad det skulle bli det kändes så länge sedan och nu är man där... Märklig känsla egentligen.

    Även här är våren kommen nu men för mig får den gärna stanna upp lite det får inte gå för fort... jag vill hinna med!

    Men imorgon då är jag ledig och kan göra vad jag vill om jag vill och när jag vill ;-)

    SvaraRadera
  11. Men åh, så fint! Tänk att smultronblommorna har dykt upp. Härligt. Passa på och njut, kära du!

    Regniga vårhälsningar till dig! Kram.

    SvaraRadera
  12. Visst går det fort när det väl börjat! :)

    SvaraRadera