torsdag 8 april 2010

Upp och ner, ner och upp...

Om jag lät lite negativ i förra inlägget, ursäktar jag mig! Vissa dagar känns helt enkelt väldigt sega. Jag påverkas nog väldigt mycket av vädret och igår var det absolut inget att hurra för. Man blir nog snabbt bortskämd när solen skiner och termometern stiger över 20 grader.
Men det är nog kanske bra att det är lite trist ibland, annars skulle man ju inte märka när det är bra och uppskatta det!?
I vintras genomgick jag en jobbig influensa (ja, antagligen den som fick namnet efter de rosa djuren med en näsa som ett eluttag). Jag var dålig länge och ville bara bli frisk igen. Jag upptäckte hur viktigt det är att vara frisk!
Man måste nog även genomgå stora svackor i livet för att känna hur skönt det är när man har det bra. Vi borde nog vara tacksamma över mycket, lite oftare. Inte bara ta saker för givet. Och tänk vad trist det hade varit om det hade varit lika bra varje dag. Bättre är det nog när det går upp och ner!

Oavsett hur vädret idag blir, visar jag bilder från förra veckan, när solen sken in här...jag njöt av den dagen och var tacksam!



Lilla fåret står kvar fortfarande, men kommer snart att hamna i lådan bland de andra påsksakerna. Här säger ju fåren "Mä" och inte "Bä".

Kommer bonden förbi fåren som säger:
"Määää"
"Mäh selber" svarar bonden!
(mäh = klipp gräset, selber = själv)En liten tysklektion igen!*blink*


Nyligen berättade jag för er om hur jag "bearbetar" mina orkidéer för att få dem att blomma igen. Häromdagen upptäckte jag att tricket ännu en gång fungerat!
Visst är det något speciellt med orkidéknoppar?



Nu fick den komma ut ur "straffrummet" och pryda köket en stund, innan den (efter en liten dusch) hamnade i vardagsrummet.

Nu kom jag på en bra idé...kanske man skulle stänga in en del familjemedlemmar i "straffrummet" (tvättrummet)...tills de börjar blomma upp och se trevliga ut igen...duscha av dem och sätta dem i vardagsrummet...? Nej...? Ingen bra idé? Ok...var ju bara en tanke! *blink*

VEM av er mumlade nu
"gå in där själv, du morgenmuffel"??!!
Alltså, JAG tillbringar redan en hel del tid i tvättrummet varje dag, är även nyduschad har borstat tänderna *blink* och är nu beredd att ta emot dagen med ett leende!!!*smile*

Ha en riktigt bra fredag ni med!
Kram

10 kommentarer:

  1. Visst är det viktigt att vara frisk och inte ta allt för givet hela tiden.
    Vädret kan man ju inte göra så mycket åt så det är ju bara att acceptera det som är.
    Jag önskar dig en underbar helg!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Är det därför sambon sköter tvätten? Han ser ju fräsch ut .. hum..! *ler*
    :)

    SvaraRadera
  3. Hej vännen,
    Visst ska man försöka stanna upp och bara njuta av stunden ibland. Mina lediga dagar är guld värda och riktiga må-bra-stunder.

    Ja herregud att underhålla lediga barn i två veckor, det är ingen lek.
    Efter det behöver man vila upp sig :)
    Det är svårt det där, man vill att barnen ska ha långa lov, men samtidigt behöver de kompisarna och leka av sig.

    Vem är snygg och trevlig på morgonen? Inte jag!

    Hoppas ni får soligt och varmt i helgen!

    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Men ... nog är det bättre med sköna salvor och cremer bra man slipper tvätta? *skratt*
    :)

    SvaraRadera
  5. Hej på dig!
    Idag kändes det konstigt att bege mig till jobbet när jag har varit ledig i två dagar, det har inte kännts som en fredag...
    dessutom ska jag jobba i helgen igen...
    Det är konstig att vissa arbetskollegor kan få än att känna sig så osäker och att man inte har något att säga dom...bläää..tråkig dag idag på jobbet

    Ja ja det är fredag och det är dax för avkoppling, jag gillar verkligen din utsikt den vill jag se massor av, jag blir kär av det lilla jag ser redan nu (hjärta)

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Jag känner mej ovanligt pigg, för att ha jobbat hela påsken och bara varit ledig en dag av 7....kanske har jag gått in i "andra andningen" eller också är det för att jag börjat ta lite raskare promenader. Nu är ju gatusopningen i full gång. Fast visst skulle jag behöva ställas in i badrummet en stund och få en uppfräschning. Har beställt klipptid och ska sätta mej i solen en stund....om den håller vad den lovat, dvs. att den ska skina i helgen!
    Ha en skön helg! kramkramkram

    SvaraRadera
  7. Härlig utsikt ni har,även om du nu inte ser vatten;)vill gjärna se mer,mer, mer!
    Håller med dej! vädret har stor betydelse på humöret så fram för mera SOL !!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. hahahhah..jag jag håller med om lovet! Jag körde barn hit, dit, upp, ner , fram o tillbaka..först den ena, sen den andra o den tredje plus kompisar.. Ibland körde jag 2 rundor eftersom inte alla fick plats i bilen..
    Jag tycker att de skulle ge alla mammor en veckas ENSAM ledighet efter alla lov!! ;)

    Kram Git

    SvaraRadera
  9. Vi har kommit hem från Sälen och den här semestern var väl sådär om man ska vara riktigt ärlig. Det hela började bra med en del sol första dagen men därefter var det gråväder och regn. Hur kul är det när man ska åka skidor. Vi tog alltså beslutet och åkte hem redan efter tre dagar och då satte maginfluensan igång i familjen. Än så länge har jag klarat mig så det är bara att hålla tummarna.
    Vi ska ha 85-årskalas för mor min på söndag så då får jag hoppas att alla har frisknat till.
    Jag hoppas att ni har det bättre och att ni får en solig och skön helg!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  10. Hej vännen! Visst är det viktigt att stanna upp o inte ta allt för givet, men det är lätt att det bara rullar på....Hoppas att det gick bra här om dagen med din "örthörna", idag hade jag tänkt vara ute o greja lite men snart börjar det nog regna så det får bli en annan dag! Metrologen är en riktigt luring....Fniss! Önskar dig en skön lördag! Kram Therese

    SvaraRadera