tisdag 30 juli 2013

Lönsam bisyssla

 Det har blivit något färgladare på "gården"
sedan jag flyttade in.
Inte konstigt, eftersom jag har blommor
som bisyssla..
.

Jag formligen dyker in i min hobby.

Visserligen är det jobbigt rent kroppslig,
men för själen är det rena rama terapin att
rensa rabatter och göra det fint.

Och ja, grannarna uppskattar det också.
Bredvid mig bor en 93-årig dam.
Hon har lite problem med att gå, men flink
i käften och klar i huvudet är hon!

Häromdagen skickade tryckte hon en flaska
vin och ett paket kaffe i min dotters hand.

Nej!!! Inte till dottern!!
Eftersom tanten inte kan gå själv, bad hon min
dotter att ge det till "trädgårdsmästaren".
:-)
Mig alltså.


Jag gick sen över och tackade
och hon tackade tillbaka med orden:

"Äntligen är det någon som rensar bort ogräset
utanför min dörr. Jag kan själv inte böja mig längre
och min dotter (som bor över henne) ser det inte."
*förvred ögonen lite och skakade på huvudet*

Sen pekade hon på gräsmattan och tillade:
"Synd att tomten inte är rak, då hade man 
kunnat ha en swimmingpool där"

Härliga 90+damer!!

Och jag ger mig tusan på att hon hade
tagit på sig finaste baddräkten och simmat
en runda varje morgon...

Kram

3 kommentarer:

  1. Åh, det låter så härligt!
    Ler när jag läser.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig tant och så gulligt av henne att verkligen visa att hon uppskattar dig och det du gör. Kanske har hon kommit in i ditt liv i stället för väninnan som du inte längre behöver. Man får ett kvitto nu och då i livet på sådana s k bästa vänner, och på något sätt är det skönt när man inser att det är så, då behöver man inte gå omkring och fundera så mycket. Nu var jag allt lite kaxig, men det är ju så.....
    Kramar Agneta

    SvaraRadera
  3. Jamen visst är det härligt med trädgårdar och gamla damer - det hör liksom ihop på något sätt ;)
    Kul att grannen både ser och uppskattar det ju gör. Ha de så gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera