tisdag 8 maj 2012

En skön morgon

Så här börjar jag helst av allt mina mornar,
när jag är ensam hemma:


Att efter morgonens stress varva ner 
 med en kopp kaffe vid min laptop
och ständigt slänga en blick ut genom
fönstret. 
Jag hoppas att ni inte tröttnar på min 
helt underbara utsikt - för jag gör det
INTE!
Det är inte för att försöka vara tjatig som
jag ständigt visar detta - mer ett försök att
dela med mig av allt det fina.


Den följer mig var jag än är. I sängen,
vid matbordet, vid spisen, på balkongen,
terrassen, i blomrabatten...
Vad jag än gör och var jag än är, kan jag
stanna till och vända blicken mot
utsikten

Jag sitter och suger i mig varenda lilla solstråle 
och njuter av allt det gröna som frodas utanför
mitt fönster. Så länge väntade vi på att vintern
äntligen skulle ta slut och att det skulle bli grönt 
igen. Plötsligt - pang bom - är vi där!


Om ni förstorar bilden ser ni en gul strimma. Man skulle kunna
tro att det ligger ett rapsfält där uppe, men det är bara maskrosor.


Jag är lite dålig på att blogga och kommentera den senaste tiden,
men det beror på att jag har fullt upp med en massa saker omkring
mig. Inte bara problem som ska lösas, utan även nya utmaningar
och aktiviteter - som visserligen tar tid - men som är roliga.
Men det berättar jag mer om en annan gång.

Kram

6 kommentarer:

  1. Jag tröttnar inte! Men jag undrar hur det gick med jobbet?

    SvaraRadera
  2. Förstår att du inte tröttnar på den utsikten, den är vi nog få som har!
    Tur att du delar med dej av den till oss.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. För mig får du mer än gärna visa din vackra vy dygnet om, jag känner sådan glädje i hjärtat av dina vackra bilder...........

    Kärlek....Malla

    SvaraRadera
  4. Det måste vara fantastiskt att ha en sådan utsikt utanför fönstret, jag skulle nog inte heller tröttna...

    Vad spännande det låter med dina utmaningar=)

    Ha det gott!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Jag tröttnar inte heller på din utsikt, det tror jag att jag talat om. Och så fick vi se lite av den fina dammen i förra inlägget, den ser jag också gärna mer av.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Gillar din utsikt, och att du delar med dig. Och maskrosor!! Ääälskar maskrosor! Och kossor! Ingen sommar utan hagar fulla med kossor! :)

    SvaraRadera