söndag 11 mars 2012

Mmmmmmuffins!

Idag fiskade jag fram Leilas bakbok ur
mina gömmor. En liten souvenir från
senaste Sverigevistelsen.

Jordgubbsmuffins ville jag baka!

Jo, de säljer faktiskt redan jordgubbar här.
De spred en härlig doft i mataffärens fruktavdelning
och jag kunde inte låta bli att köpa med mig lite hem.

Hade tänkt att göra en topping, med purérade
jordgubbar i. Glömde att toppingen därigenom
blir lite mer flytande, så jag fick rädda det med
lite vispad grädde.

Mmmmmmmmuffins med jordgubbar!

Kan även tipsa er om att INTE trycka ner
ingredienserna med en sked
medan mixern är .
Om ni inte vill ha ett kök med fläckar
à la motorsågsmassakern vill säga... 
Rött är väl fint, men inte fläckvis på kaklet...
och fönstret...och blommorna.... och fönsterbrädan...
 och arbetsbänken och.....

Men goda var de!
Med betoning på VAR.


Nu har jag dåligt samvete och försvinner
på en lite joggingrunda i skogen!

Ha det gott!

12 kommentarer:

  1. Mums vad gott, hade suttit fint nu till kvällskaffet.

    SvaraRadera
  2. Nej, nej, inget dåligt samvete. Njut de få (?) gånger du bakar i stället! :-D

    PS. Det där med motorsågsmassaker lät ju lite farligt. He he! ;-)

    SvaraRadera
  3. haha tack för tipset. Leilas kakor brukar vara goda

    SvaraRadera
  4. Mmmmmuffins är ju jättemumsigt! Bra tips med jordgubbar, men inte skeden alltså?
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Låter ljuvligt gott!!! Men det var nog tur att du använde en sked trots allt och inte fingrarna.

    SvaraRadera
  6. det lät alldeles onödigt gott!!

    SvaraRadera
  7. Det där med skeden höll mina barn på att göra i helgen när de gjorde smoothie.

    Jag såg framför mig hur hela köket blev rött men inte av jordgubbar....

    SvaraRadera
  8. Kladd och klidd och kludd i hela köket - det där låter som jag. Jag tänker alltid, nej då, det kommer inte att skvätta. Tji.....Fina muffins gjorde du i alla fall och jag känner hur jordgubbarna doftar!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej Elle!
    Jag kan inte låta bli att delge dina vänner att du också har varit barn och ville att man skulle köpa saker. Tänker på ditt inlägg i fredags.
    När du och din bror ville ha något och man sa att vi inte hade pengar till det så kom den bästa kommentaren vid ett tillfälle: "Men ni kan väl ta ut pengar från väggen!"
    Kram på dig och dina bloggvänner!
    Pappa

    SvaraRadera
  10. Ja, tänk den som ändå fick smaka jordgubbsmuffin!
    Ha en fin Fredag och en trevlig helg!
    Som vanligt...ha det Bäst!
    Kram ifrån den Oumberlige...hm..Peter alltså!

    SvaraRadera
  11. Jag ska baka hennes hasselnöts cupcakes endera dagen :-)

    SvaraRadera