söndag 4 april 2010

Påskharens outing!

Nu ska jag avslöja en liten hemlighet...

Påskharen har redan varit hos oss - men det vet inte ungarna ännu!!
Här i Tyskland är det påskharen som på "Ostersonntag" (Påsksöndag) kommer och gömmer ägg och godis i trädgården. Äggen äter vi strax till frukost, så de hamnar inte i trädgården först. Däremot har vi numera ett par exotiska exemplar av blommor...

Ni visste väl att Lavendel har lila blommor...och att de är ätbara...?


Har'u någonsin sett blommande buxbom...?



De bruna äggen är de nyttigaste...tror de flesta...här är de iallafall de godaste!


Här i Tyskland har man ett extra fack för tidningar (Zeitung). Om brevbäraren kom med sötsaker istället för räkningar, kanske det hade varit lite roligare att öppna brevlådan... Han borde ta efter påskharens exempel!


När påskharen var ute sken solen fortfarande....min...påskharens?...man väckte mig vid åttatiden (tack för den sovmorgonen!) och sade att solen sken och att kaffet var färdigt. Jag hann iallafall dricka en kopp kaffe innan solen försvann bakom molnen.


Sen fick vi snabbt skicka ut ungarna, för att de första regnstänken kom! Mitt i inläggsskrivandet!


Idag blev även påskharen själv överraskad!


En liten blomkorg hade placerats ut av påskharens make....hm...trodde egentligen att påskharen var
manlig... men ok, "såna" äktenskap är ju numera tillåtna! *blink* Nu vet ni hur det ligger till!

Önskar er en skön söndag!
Kram Elle

4 kommentarer:

  1. Ha,ha! Ja, man vet aldrig när det gäller harar ... inte om det är en hon eller han heller! Gör det något, nä... bra den kommer med godis, gåvor m.m! *ler*
    :)

    SvaraRadera
  2. Vilken snäll påskhare ni har i Tyskland =)
    Den hittar inte hit upp till Norr hahah =)
    Du har nåogt att hämta hos mig =)
    Kram Fia

    SvaraRadera
  3. Hi,Hi du är rolig du vännen....Håller med tigris Predikanten om harar! Fniss! Vad mycket gott ni har i eran trädgård, det har inte vi här. Det är mest kala snöfläckar fast jag uppskattar det också nu efter denna långa vinter! Önskar dig en fortsatt trevlig påskhelg! PS. Jag läste för Wilma vad du skrivit om påskkärringar, o hon blev så glad för dina ord! Kramis Therese

    SvaraRadera
  4. Det var värst vad det blommar.:-D Kram Stina

    SvaraRadera