söndag 11 april 2010

En lugn söndag

Idag tänkte jag egentligen inte göra ett inlägg, bara låta söndagen vara familjedag - utan blogg. Men jag känner att jag bara vill tala om hur mycket jag uppskattar ER som besöker bloggen och dela med mig av de fina "papegojtulpanerna" jag köpte häromdagen. Dem skänker jag idag ER!!




Ja, idag fick jag sova lite längre...inklämd halva morgonen mellan dottern och 7-åringen, som sardiner, där hade inte ens ett pappersark passat emellan oss! *ler*
Men jag njuter av att de kommer och myser och trängs i sängen, snart är de så stora att de inte gör det längre. Tänk om 14-åringen och 16-åringen (som är nästan 1,80!) också hade kommit och myst med pappa och mamma på söndagsmorgonen...oj, då hade nog sängen brakat ihop! *fniss*


7-åringen var "som vanligt" uppe först. Även idag väckte han mig och undrade om jag ville ha dricka igen?
Jag var faktiskt lite torr i munnen och tackade ja!
"Vad vill du ha för dricka?" undrade han igen
Eftersom jag tänkte på gårdagen, där jag ändå inte fick det jag hade beställt, så sade jag:
"Det spelar ingen roll"
Han försvann och återigen blev jag väckt av ett
"Här, din dricka mamma"
Med suddiga ögon såg jag på glaset och upptäckte att vätskan i den var vit...??
"Mjölk?" sade jag undrande till sonen
"Ja, mjölk är nyttigt och bra för tänderna! Har du ju sagt!"
Ok, där hade han ju rätt! (som vanligt...)



Min lilla gulliga 7-åring...ja, jag skriver mycket om honom, för han är väl den som skämmer bort mamma mest. Visst kan vi vara arga och bråka med varandra, men han säger ibland:
"Även fast vi är arga, vet vi att vi älskar varandra ändå"
För det har jag förklarat för barnen, att man kan vara arg på någon som man älskar.

Igår kväll kom han plötsligt och kramade om mig hårt och sade:
"Jag är så tacksam att jag har dig som mamma...annars hade jag kanske fått växa upp hos nån skitmamma..."
Sånt värmer...för jag är absolut ingen perfekt mamma, det vill jag inte få er att tro!! Men det är skönt när någon uppskattar för det man gör och att man finns!

Jag uppskattar även att ni finns, kära bloggvänner! Det är otroligt vilken glädje och värme ni ibland skänker mig! TACK för att ni finns!

Ha en lugn söndag!
Kram på er!

4 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med barn som säger små uppskattande ord eller gör något för en som man inte väntat sig. Han låter väldigt rar din lille son och visst är vi mammor ibland lite extra mammiga när det gäller våra små pojkar?!?
    Jag önskar dig en härlig start på veckan!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Härligt med barn stora som små...själv ska jag bli mormor i oktober så roligt*ler*kul att vara en relativt ung mormor(45).Fina tulpaner har aldrig sett den sorten i rosa bara röd/grön.Å du nu har våren även kommit hit.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Mmmm, det är väl det första man vill dricka på morgonen, mjölk ;)!
    Fint att han iallfall hör dina ord.
    Och visst har han rätt.....du är en fantastisk mamma :)
    Tack för alla vackra bilder, speciellt på blommor som du lägger ut.
    Tulpanerna var helt otroliga!
    Ha en skön vecka...njut av att skolan börjat ;)
    kramkram

    SvaraRadera
  4. Jag ljuger om jag säger att jag hunnit läsa ditt inlägg idag! Men jag återkommer, jag lovar!
    Fast jag vill skicka en snabbishälsning i allfall, måste arbeta idag! (ler)
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera