söndag 4 april 2010

Det var som tus....en!

Halva dagen regnade liksom bort och hade det inte varit för att svägerskan med familj kom förbi med en kaka till eftermiddagskaffet, hade det varit supersegt. Men kvällen kom med glada överraskningar...
Först fick jag en award (jag vet egentligen aldrig om det heter en eller ett när man använder det framför ett engelskt ord...) från Madame Vit. Tack snälla Fia!! Det värmer när andra visar sin uppskattning!


Sen var jag inne hos Ljuva Lantliv, där JAG var den 10.000:e besökaren, grattis Anna, till det besökartalet! Eftersom jag visste att jag själv började närma mig 1.000 besökare så kollade in i min räknare...och se...den stod på exakt 1.000!!!
Inget rekordtal kanske, men för en blogg som är precis tre månader gammal...ung...är det väl ok?
(Till den som undrar över besökartalet i sidmarginalen, så stämmer det inte, det visar öppnade sidor och inte unika besökare. Tills jag hittar en lösning, får det förbli så)
Men nu är det ju egentligen inte ett högt besökartal som är det allra viktigaste för mig. Viktigare är NI...ni alla som lämnar kommentarer och som kommer tillbaka regelbundet!!! Kontakten med er är en stor glädje för mig och ni lyser ofta upp min vardag med era vänliga ord.
TACK för att ni finns!!! Tack för att ni besöker mig!!


Till Awarden är det nu min uppgift att berätta vad som gör mig glad och det gör jag gärna!
♥ Att ha en blogg och få era kommentarer gör mig jätteglad!!
♥ Varje gång vårsolen värmer mitt ansikte känner jag ett inre glädjerus
♥ När barnen säger "Du är den allra bästa mamman" måste jag bara le...
♥ Att få ha en bästa vän och veta att vänskapen håller livet ut!
♥ Jag blir glad av att kunna bygga upp en trädgård och se allt växa upp!
♥ En positiv överraskning när man som minst anar det
♥ Jag blir jätteglad av att se hur min förstaklassare lär sig läsa!
♥ Att det finns internet så att jag kan sitta här i Tyskland och kunna ha daglig kontakt med mitt hemland!
♥ När en medmänniska skänker mig ett leende eller ett vänligt ord!

Jag säger som alla andra: Helst av allt skulle jag vilja ge er ALLA denna award, men väljer ut ett par som ger mig glädje och värme:
Hemmets ljuva stunder
Ljuvligt lantligt
Huset vid ån
Lilla Kullan
Ljuva lantliv
Lissboden

Ni andra är absolut inte bortglömda!! Och till min ende manlige besökare kan jag bara säga att du inte kan få ett award varje gång, då börjar ju tjejerna undra...*blink*

Jag önskar er alla en skön måndag! Tack för att ni finns!!

Kram

13 kommentarer:

  1. Tack snälla för att du tänkte på mig.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Ett stort Grattis till din award vännen! Den är du väl värd, jag blir alltid lika glad av dina vänliga o roliga ord inne hos mig. Du är en glädjespridare, och jag är så glad att ha dig som bloggvän! Och ett stort Tack för att du tänkte på mig....Önskar dig en fortsatt trevlig o skön annandag påsk! Många Påskkramar till dig! Therese

    SvaraRadera
  3. Hej Elle! Får så dåligt samvete över att jag inte riktigt tar hand om mina "Awarder", kan ju verka som jag är en riktig skitstövel......hm...kanske är det också? (ler)
    Fast Lilla Frun brukar ordna med den saken så hon får stå för det goda i familjen Olofsson!
    Självklart så är det uppskattat!
    Sanningar om mig själv ger jag ju på löpande band...både på gott och ont..som du vet! (ler)
    Det räkneverk jag änvänder kan du ju gå in och sno har fungerat klanderfritt i över ett år nu, visar unika beskare som varifrån!
    Det finns andra som visar ip-nmmer, men det kan man ju ta fram på annat sett!
    Det viktigaste är ju trots allt det man själv skriver och kommentaterna man får! Spelar ju ingen som helst roll hur många som tittar in om de aldrig ger sig till "känna"! Hade en rekord dag då en annan rekord bloggare skrev om mig, hade över 800 besökare den dagen, ingen skrev en rad, så kul var jag! (ler)
    Ja, som sagt jag föddes inte för att vara alla till lags inte, men jag är djäkligt glad att jag funnit dig i "cyberrymden" eller om det var du som fan mig! (ler)
    Min Fru uppskattar ju även dina inlägg och kommentarer som du vet, men hon orkar inte skriva så mycket! (Hon hälsar)
    Hon ska ju in på en ny typ av smärtbehandlig snart, så fort tre överläkare kan komma överns om upplägget på behandlingen!
    Elle här har hänt en katastrof, det är tjockt med snö utanför mitt fönster, änu ett bakslag!
    Du vet ju hur det drabbar en.
    Har nu äntligen fått tummen ur.....och satt ihop min nya lista så jag har koll när du visar ännu ett nytt fantastiskt inlägg!
    Inte mycket kvar av helgen nu...men ha det fortsatt fint!
    Kram ifrån Peter eller om det var Ulv Röde....du fattar!

    SvaraRadera
  4. Hej, vad kul med awarden:) Det är alltid kul att titta in på din blogg! Kram

    SvaraRadera
  5. Hallå Elle!

    Ja nu är jag på jobbet och en liten lugn stund och kikar in till dig!
    Det är intressant det där med besöksröknare
    vad är det för skillnad på unika besökare och öppnade sidor...kanska har man gjort fel?

    Ja var jag blir lycklig och glad, att du tycker om lilla mig!
    Men jag måste fråga för jag är så dålig med det är med bloggande, ska jag gör något nu



    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Hej Elle!
    Grattis till awarden!Nyss hemkommen efter
    påskledigheten...längtar redan till nästa;)
    Tack för dina kommentarer kram/Susanne

    SvaraRadera
  7. Tjoho!

    vad roligt att jag nu har fattat att jg har fått en award!!! Nu är jag Lyckligaste på hela jortden!!!!
    Å den ska jag glädligen ta emot!
    Jag har önskat att jag ska få en! :-) Å vad jag är glad.
    jag vågade inte ta ut glädjen i förskott hi hi hi...
    Ja det där med antal besökare är inte det lättaste, jag har hållt på i lite mer än ett år och, det är kämpigt att komma igång och sedan bli sedd av andra, det gäller att vara aktiv själv.
    Å vad jag blir glad att få en award av dig!
    Puss på dig!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  8. Hej igen..

    En dum fråga...
    -hur gör jag hjärtan, jag lyckas ara göra hjärtan på facbook men det vill inte bli ett hjärta på loggen...

    hi hi hi Kram

    SvaraRadera
  9. Hej,
    häromdagen när jag skulle kommentera hos dig blev det dubletter, i går försvann allt jag skrivit, det kom upp nåt felmeddelsnde från Blogger ....
    Aaaahhhh, jag blir så irriterad!

    Grattis till din award, det är kul att läsa dina inlägg och du är flitig med att lämna kommentarer.

    Vad konstigt det blommar i era buskar, guldkaniner och orangea ägg :)

    Vi har haft jättefint väder hela påsken, ända tills imorse då det snöade!! Har kommit ett par cm mfn det mesta har smält tack-och-lov!!

    Ha det gott
    kram Jessica

    SvaraRadera
  10. Hej!! Tack snälla för awarden. Va söt du är som tänkte på mig och att min blogg gör dig glad. Va kul att just du var min 10 000:e besökare. Du är väl med och tävlar när jag lägger upp min första bloggutlottning inom kort. Ha en bra vecka! KRAM Anna

    SvaraRadera
  11. Hejsan,
    hittade en dator igen, men orkar inte kopiera a,a, o med prickar over sa det blir aterigen ett lustigt inlagg, men jag anar att du har livlig fantasi och kan lista ut vad det star anda.
    Supergrattis till din award, kul att lasa lite om dig igen:) Tycker inte heller besoksraknaren ar sa jatteviktig men visst kollar man den lite da och da.
    Kanner att det borjar bli dags att komma hem och stalla allt till ratta pa min blogg, det har ju skett ett lite missode dar!!!!!!!
    Nej, nu maste jag ut i poolen igen:) vi hors och numer aven syns;)
    Camilla

    SvaraRadera
  12. Grattis vännen till din award och TACK för att jag får vara din vän hela livet :)kramar i miljarder

    SvaraRadera