måndag 26 april 2010

Dags att säga....

Auf Wiedersehen!

Man ska sluta när man är på toppen, säger alla framgångsrika artister.
Nu är min blogg ju inte överbesökt eller på toppen, men ändå...det har varit kul, för jag har lärt känna ER och ni är helt underbart trevliga och värmer mig ofta med trevliga och fina kommentarer. Men jag känner att jag måste dra mig tillbaka ett tag. Inläggen kommer att bli kortare och med längre mellanrum. Jag har mycket att ta hand om just nu, privat.
Ett överfyllt skrivbord...ok, kontor...väntar på att bli rensat. Jag glädjer mig otroligt...*suck*
Auf Wiedersehen betyder "på återseende", så jag försvinner inte helt!


Dessutom måste jag ta hand om den viktigaste personen i mitt liv...
mig själv!
För exakt ett år sen blev jag 40, det betyder att jag idag hamnat i skaran av 40+ tanterna.
Det senaste året har jag hamnat i en slags "midlife-kris". Jag började ifrågasätta allt och kände mig inte tillräcklig. Det har varit en kamp inom och utom mig.
Ni känner mig som den "roliga" och underhållande Elle och det är så jag vill vara och egentligen ÄR.
Men när man bara har en massa negativa saker att kämpa med, äter det upp ens kraft. Jag känner mig rätt tom och måste nu försöka att hitta en väg som känns rätt.
Ett par frågetecken måste sträckas ut till utropstecken.

Se mig som Magnolian jag upptäckte hos en granne...


jag vill blomma, men frosten har fått mina blad att vissna...

Ute sken solen igår och vi hade nästan sommarväder...


...men inom mig var det mulet och stormigt.

Ge mig lite tid. Jag kommer tillbaka lite då och då. Jag vill absolut inte förlora kontakten med ER...ni är så fina och har ofta gett mig en stor portion glädje. Ha förståelse om mina kommentarer är korta eller rentutav uteblir, men jag glömmer er inte för det!!

Tack för att ni finns!
Auf Wiedersehen!

Kram

10 kommentarer:

  1. Ibland måste man prioritera här i livet, men man får aldrig glömma bort sig själv. Utan egot blir man ganska själlös!
    Du är alltid välkommen till cyberworld, det är det som är styrkan med den. Kom när du själv vill och orkar! Vi finns här till och från allihop.
    Ha det riktigt gott och ta verkligen hand om dig. Vi hörs och syns! Stora styrkekramar från Catarina

    SvaraRadera
  2. Om jag fattat det här rätt så fyller du år idag?? Jag säger i alla fall himla stort grattis till dig. Inte rätt dag?? Äh, spelar ingen roll, du är värd ett grattis ändå.

    Har ju märkt förra veckan, att Elle inte varit på topp, inläggen har inte kommit som de ska. Så jag har förstått att något stort/jobbigt/jobb har varit på gång.
    Kriser är inte alltid att leka med så ta hand om den riktigt ordentligt nu och känn efter hur du mår.
    Krisar gör det här också, vissa dagar mer än andra, tänker att vad i herrans namn ska jag pyssla med när jag blir stor?? Sedan kommer jag på att jag nog är stor, och det är inte så kul att inse att vissa tåg redan gått.
    Nu vet jag ju inte vad som krisar hos dig, jag menar bara att kriser är inte alltid så kul, men de kanske kan leda fram till något intressant. (Där var jag väl lite lagom käck och flummigt,filosofisk?)
    Hoppas du får en skön och härlig tid framför dig, och att du rensar upp lite bland de vissna Magnoliorna och planterar nya, friska, fräscha.
    Det kommer bli lite tomt efter dig, men det får man väl överleva det med:)

    Ha det nu så himla bra. Tills vi hörs igen!!!

    Camilla

    SvaraRadera
  3. Hejsan,

    Ojdå, inget vidare roligt att läsa att du inte just nu mår/känner dig så speciellt bra! Tyvärr så hör ju krisar livet till och den kris som inte knäcker den bara stärker en! Det kan visserligen kännas som en ganska smal tröst just nu!

    Sköt om dig nu med den tid det tar och jag väntar här i blogg sfären tills du känner dig redo att återvända!

    Ha det bra och sköt om dig och stoor kram!

    SvaraRadera
  4. Hej vännen! Nu skriver jag med tårfyllda ögon, för jag blir så rörd av det du skrivit om...Tråkigt tycker jag! Men förstår dig absolut,man ska lyssna på sitt hjärta. Men fast vi aldrig har träffats mer än i "datavärlden" så känns det så hjärtligt o trevligt med dig jämnt....Jag kommer att sakna dig jättemycket ska du veta, men håller tummarna för att du ska hitta tillbaka. Du är varmt välkommen att maila mig om du har tid o lust nån gång! Ta hand om dig!....Många Kramar till dig! Therese

    SvaraRadera
  5. Och jag fortsätter att vattna och gödsla med min vänskap och kärlek.....Vi ska nog få dej att blomma upp igen eller hur;)
    Så, jag springer runt här med min vattenkanna...mej kommer du inte undan!
    Miljarders med kramar
    Pernilla

    SvaraRadera
  6. Jag kommer att sakna dina blogginlägg ska du veta, men förstår dig. Prioritera måste man. Må så gott.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  7. Nu blev jag ledsen. Ledsen på riktigt. Önskar att du stannar kvar på bloggen. Men jag vet samtidigt hur det känns när man måste prioritera om i livet. Jag hadeen blogg förut som jag startade när jag mådde som sämst. En natt vaknade jag av bestämda tankar på att lägga ned den och starta om på nytt. Det gjorde jag, då blev det " Madame Vit" istället. Ang tallrikarna som förökat sig; Helt rätt blanda kvinnliga med manliga hahahah =) Jag har köpt mina hos Ellis Corner, så underbar service!!!!
    Du har förresten en AWARD att hämta hos mig =)
    Önskar av hela mitt hjärta att du mår bra och att du en dag vill blogga igen <3
    Många kramar Fia

    SvaraRadera
  8. Men Elle då vem kunde tro att inte allt va på topp...men jag talar ju inte heller om hur jag igentligen mår.Livet är inte alltid lätt!Men var rädd om dig,kommer att sakna dig.
    Stor Kram Susanne:)

    SvaraRadera
  9. Var rädd om dig och ta väl hand om dig, trots att jag nyss hittat till din blogg, kommer jag att sakna den tillsvidare.
    Sköt om dig, kram Sussi

    SvaraRadera