torsdag 1 april 2010

April, april....

...jag kan lura dig vart jag vill!!

Har ni redan hunnit bli lurade av någon, eller kanske rentutav lurat själv? Jag kan tänka mig att vissa av er inte kunnat låta bli, som jag känner er!
Jag låter bli tror jag. Livet känns ibland som ett stort skämt, även utan första april!
Om ni dock hittat på något roligt, får ni gärna berätta om det! Kanske jag kan få ett par bra tips hur man kan lura sina nära och kära bäst?


Jag undviker Blåkulla idag. Dels så lider jag av höjdskräck och tror knappast att de starkaste åksjuketabletterna skulle hjälpa. Dessutom är det lite långt till Blåkulla med kvasten och jag skulle väl komma fram lagom till valborg?
För att svara på en förfrågan...Påskkärringar kör man inte med här i Tyskland. Här kommer bara påskharen med godis, men ibland kan det verkligen bli för mycket av det goda...


Jag föredrar de kalorifria hararna!


De är "söta" utan att sätta sig på höfterna. Ni vet....fem sekunder i munnen - resten av livet på höfterna!

Ursäktar mig inför alla som just nu kör med en
"hjälp-jag-måste-minska-minst-tio-kilo-innan-bikinisäsongen-börjar-panik-diet".
Men är det inte kul hur tidningarna - iallafall de tyska - på ett och SAMMA omslag skriver
"Banta fem kilo på en vecka"
och
"De godaste tårtrecepten inför påskhelgen"?
Snacka om att bli förvirrad! Eller försöker de täcka marknaden - de som vill banta och de som gett upp?
Eller behöver man en bantning efter att ha provat de läckraste recepten?
Och hur många olika varianter av dieter finns det? När en och samma tidning kör med dieter i varje nytt nummer...alltså 52 om året?? Hjälper inte den ena så hjälper den andra - nästa vecka?

På tal om tårtor...vore det inte gott med en bit kladdkaka nu...? *blink*



Idag lurade jag er inte, jag var bara lite dum....men det får man väl vara första april?
Ha en skön tur till Blåkulla!
Kram Elle

13 kommentarer:

  1. Elle på "G" ser jag i den (under)bara kommentar som jag får av dig idag!
    Ja, de är alltid Oumberliga eller underbara dina kommentarer, eller bådeoch! Dagens inlägg är ju också en fröjd för ögat och hjärnan!
    Fler borde blogga över nationsgränserna, det är trevligt att läsa om olikheterna mellan våra olika länder. Påskharen finns ju i Sverige överallt, men ändå inte för knappt någon väver in Påskharen i några berättelser, den har mer blivit accepterad eftersom det mesta i Godis och chokladväg är importerat!
    Fast jag brukar alltid skojja om Påskharen, ska fixa en länk till mitt förra inlägg när det var påsk!
    Ja, en så oplanerad Påskhelg har vi nog aldrig haft hos oss, Lilla Frun ska när som helst läggas in på sjukhus, begravningar och ett helt insnöat fritidshus gör även det sitt till att det inte blir som "vanligt" här!
    Förra helgen åket jag ut till vårat hus på landet utanför uppsala, huset ligger på en kulle och eftersom vi inte varit där under vintern så har jag inte beställt plogning heller så vägen är skoterled och därför helt omöjlig att ploga nu när den packade snön både fryst och tinat omvartannat under några veckor!
    Vi brukar annars vara där varje påskhelg!
    Ha nu en riktigt trevlig och fin Påskhelg!
    Var rädd om dig och de dina!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  2. Höjdrädd? Då är vi två! *ler*
    :)

    SvaraRadera
  3. Glad påsk till dig säger och inte på skämt ... enda dagen man får luras ... och det är alltid tomt i huvudet, varje år samma sak... *ler*
    :)

    SvaraRadera
  4. Visst får man skojas o luras idag, se bara på min "kära"makes blogg...
    o jag försökte som halvfinska luras med att finnarna jämt har kniv o "skär" lite med den..

    Det är kul med de olika traditionerna o vi kanske får smaka på de tyska i helgen om vi hälsar på hos dotters "svärisar".

    Ja visst blir man knäpp av tidn. med banta vs. baka rubrikerna men som vanlig får man gå på sitt sunda förnuft i stället för de "senaste rönen" som de också brukar ha med i rubrikerna.

    Ha en riktigt GOD O GLAD PÅSK o så får vi tänka på dig när vi flyger iväg ikväll...

    Kramis!
    <;D

    SvaraRadera
  5. Har njutit av min första lediga dag av fem...skönt..kavstturen gick bara till Bjurholm
    så Blåkulla får vänta till näst år;)
    Glad påsk kram /Susanne

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Ja du, visst kan man bli minst sagt förvirrad av alla veckotidningars smarriga recept blandade med bantningar. Jag tror dock inte på bantning över huvud taget. Eftersom jag är näringslärafröken försöker jag att ha lite lagom karaktär och unna mig så mycket jag kan av livets goda på samma gång.
    Jag struntar också i kvasten detta år. Nästan hela familjen åker till Sälen istället. I och för sig är jag lite trött på snön men vi hoppas på lite sol så att jag kan slappa och sitta i en snögrotta som maken har byggt, hihi.
    Jag önskar dig och din familj en riktigt Glad Påsk med massor av god mat och dryck i lagom mängd då förstås! (Du har väl inte glömt ordet lagom när du bott utanför Sveriges gränser ett tag.)
    Kram på dig!
    Maria

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Kram på dig! jag blir så glad av dina besök, glad lycklig och kärlek till dig!

    glad påsk på dig!

    SvaraRadera
  8. Hej Elle!

    Man kan ju undra över tidningarna. Det är därför jag inte läser sånt strunt. Man ska äta nyttigt och röra på sig så blir det bra, inte äta lite för mycket godsaker som jag gjort i vinter *ler*. Men snart så är man ute mer i trädgården och då brukar det försvinna något kilo av bara farten ;)

    Ha nu en riktigt skön Påskhelg. Hos oss ska solen skina i flera dagar, bara det gör en ju glad;)

    Varmaste kramarna
    Karin

    SvaraRadera
  9. Hej vännen! Jag visst ska man banta 5 kilo och sedan i nästa andetag kasta sig över en smaskig tårta! Inte konstigt att man känner sig förvirrad när man läser tidningarna. Men det är ju tyvärr inget nytt det är ju likadant alla årstider! Själv sitter jag o mumsar påskgodis så jag mår illa....Fniss!Nu Önskar jag dig en riktigt Glad Påsk! Kram Therese

    SvaraRadera
  10. Glad påsk vännen...hälsa familjen så gott från oss!
    kramkramkram
    Pernilla

    SvaraRadera
  11. Ja men samma tidningar tycks sälja i alla länder. Jag ska i alla fall smaska i mig en del gott över påsken och sen ska jag försöka åtgärda de där 5-10 kg som ska bort ;).

    Glad påsk!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  12. Halloj!!!
    Hur lyckades du gå ned i vikt? Hur gjorde du?
    Jag gick ned 14 kg för 3 år sedan. Har ännu inte gått upp några av dem men är inte nöjd ännu =(
    Jag behöver tips =)!!!
    Här hemma är det inte mycket till Påsk.Inget pynt alls. Känns lite onödigt att lägga ut pengar på det nu innan vi ska flytta =)
    Ha en fin helg!!!
    Kram Fia

    SvaraRadera