tisdag 10 mars 2015

Våren slår ner som en bomb!

Äntligen börjar man märka att vintern drar sig tillbaka.
Nu är det äntligen lite vår!
Under söndagen hade vi 18 grader i solen
och krokusarna var fulla med bin
som lite yrvakna flög från den ena blomman till den andra.


Själv flyger jag inte,
men vandrar lite yrvaket.
Det är lite hårt när man pga barn och jobb inte
har mycket möjligheter till att ta en sovmorgon.
När man måste tänka:
Ok, NÄSTA lördag kanske jag kan sova ut...

Men jobbet börjar flyta lite bättre nu iallafall.
Det är en skön känsla att kunna jobba mer självständigt
och när mina språkkunskaper kommer till nytta
både i den ena och den andra avdelningen av firman.
Att jag har bra kontakt med mina kollegor
gör det hela bara bättre.
En kul känsla även när man får ett sms av
kollegan i Sverige som skriver

Vi "ses" på jobbet på onsdag

fast man sitter 150 mil ifrån varann
:-)

Idag är jag ledig och ska uträtta en del saker.
Bland annat ska jag in till Köln,
där man igår eftermiddag stängde av en del av stan
för att man hittat en bomb från 2:a världskriget.
Det är faktiskt inget ovanligt här,
att man faktiskt hittar bomber fortfarande.
Det ovanliga den här gången var bara att den var
tvungen att sprängas på plats.
Men Köln står kvar och dit kör jag nu!

Ha en fortsatt fin vecka!

Kram

5 kommentarer:

  1. Det låter bra det här! Utom bristen av sovmorgon... Det är skönt att våren börjar visa sig! Vi hade sol söndag, måndag. Rätt blsåigt. Idag är det moln än så länge! Ha det så kul i Köln!

    SvaraRadera
  2. Oh, ni har liksom fått riktig vår! Hoppas vi också får det snart.
    Och det låter ju hoppfullt med arbetet och sen när du kommer in i det riktigt, riktigt så där då kanske du kan ta nån dag ledigt.....och bara njuta!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Härligt med vår! Och ja, jag längtar efter den Europeiska höga vårluften, men den finns säkert kvar när jag kommer hem i maj. Läskigt det där med bomben...

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt med lite vår och vårkänslor, även om de tröttar ut en. Kul att det går så bra på jobbet.
    Ha de bäst. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Lite läskigt ändå att de fortfarande hittar bomber. Här i Göteborg skjuter de varandra för fullt. Gängkrigen hör inte bara till New York m.m. nu sker de på lilla Hisingen också.
    Visst är det härligt att våren är på gång. Ser fram emot en varm och skön sommar..

    Kram Maidi

    SvaraRadera