måndag 17 oktober 2011

Tacksam

Tack för era svar till förra inläggets fråga. En blogg är visserligen något man gör för sig själv, men samtidigt är det viktigt för mig att veta hur ni som läsare uppfattar själva utformningen av den.
Jag ska försöka att fortsätta i samma stil, men med lite kortare inlägg.

*moahahahaha*
Den var bra!
Har ni någonsin upplevt att jag kunnat fattat mig kort?

Helgen är avklarad. Den var lika solig som man lovat, fast de där 19 graderna gällde inte temperaturen i skuggan har jag en känsla av. Jag fick snällt ta på mig långärmat, fast solen var varm. Hade t om svarta byxor på, för att fånga upp värmen...

Lyx är när hela familjen är iväg och träffar sina kompisar, så att jag i lugn och ro kan ligga och koppla av lite i solsängen en stund.


Jag försökte faktiskt att läsa en bok, men solen bländade så mycket att jag var tvungen att stänga ögonlocken en stund...typ...;-)
*zzzzzzzzzzz*

Ja, gräset är rätt långt och borde klippas. Men det är ingen bra idé en söndag i Tyskland. Vill man ha problem med grannarna kan man naturligtvis ta en runda med gräsklipparen. Men vi vill behålla den goda stämningen i grannskapet. Söndag är vilodagen, så jag får väl vila då.



Sen blev det en liten kort promenad för att möta upp 8-åringen, som varit hos en kompis i grannbyn. Men vem tackar nej till en promenad i solsken...?


Jag är så tacksam över att mina barn får växa upp på bland djur och natur.
Här har man ofta turen att se rådjur springa över ängarna. I skogen bor det
även vildsvin, men dem har vi haft turen att slippa se.
Jag mötte ett rådjur imorse under min morgonrunda, men det var bara för att jag hade lämnat Mr. Canon hemma. Inga bildbevis alltså :-(


En extra tanke sänder jag till allas vår Fru Venus, som under helgen blev hemlös efter en brand hos grannen. Jag är tacksam över att alla är oskadda! Det är huvudsaken.

Ta hand om er!
Kram


10 kommentarer:

  1. Vackert är det där du bor och tänk att det fortfarande är lite sommaraktigt så där. Härligt.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Sådärja, nu känner jag igen inläggen! Vackert!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  3. Elle, det är DIN blogg och där gör du precis som du vill!! Jag orkar alltid läsa allt för jag gillar dina texter och din humor:D

    Men jag förstår!
    Jag kan bli oerhört trött på mig själv ibland för att man typ alltid gör på samma sätt i bloggen.
    Ett stort minus är att jag skulle vilja vara mer "rakt på" men TYVÄRR så är det några läsare som INTE ska få gotta sig i mina texter. Funderar ofta på att starta en ny eller en till dit "dom" inte hittar.

    Jag förstår att du är tacksam över att få bo så fint som ni gör. Helt magiskt vackert är det!

    Ha en fin vecka!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Ja, du bor verkligen underbart! Nog var det extra gott att sluta ögonen där i solen ;)

    SvaraRadera
  5. Du bor verkligen underbart vackert! Gillar dina bilder! :)

    SvaraRadera
  6. Vad synd att min granne inte kommer från Tyskland - han klipper gräset varje söndag...Och han har en åkgräsklippare som han gillar jättemycket så han brukar klippa längs gatan med precis utanför vårt hus oxå.... Som tur är brukar han inte börja så tidigt.

    SvaraRadera
  7. Vad gör det om dina inlägg blir långa. Du underhåller ju hela tiden och bilderna är fina så fortsätt som du brukar..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder! Vilket landskap alltså, imponerande.

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder men stackars Fru Venus! Usch!
    Krm Mlin

    SvaraRadera
  10. Du, man kan inte göra alla nöjda men så länge du själv är nöjd över vad du skriver så är allt lugnt...
    Och du bor så dj-kla fint, hade gärna velat sett det där rådjuret, nu får du väl skärpa dig med kameran va! ;)
    Här har vi en varg som springer runt i området och hoppar på hundar....fast den är jag glad om jag slipper springa på, med eller utan kamera.
    Ha en härlig vecka!
    Camilla

    SvaraRadera